Využívání autoevaluačních nástrojů při zakládání autoevaluačních akcí
Mezi kartami na titulní straně InspIS DATA je dostupná karta AUTOEVALUACE , která je vstupem do prostředí správy autoevaluačních akcí, které využívají autoevaluační nástroje dostupné v InspIS DATA. Pod názvem AUTOEVALUACE se ukazuje poslední využitá autoevaluační akce . Po kliknutí na její název se uživatel vrátí do této akce, kterou ji opustil. Vhodnější je využívat odkaz „Ukázat vše“ v dolní části karty , který otevře základní přehled všech již založených autoevaluačních akcí v dané škole a zároveň umožní zakládat akce další.
V přehledu založených akcí je možné zakládat nové autoevaluační akce kliknutím na tlačítko Založit nový. Po kliknutí se otevře okno se všemi dostupnými školami autoevaluačními nástroji .
V přehledu dostupných autoevaluačních nástrojů lze podle anotace, nebo oblastí vybrat vhodný autoevaluační nástroj a kliknutím na jeho název otevřít okno.
V tomto okně je opět uvedena anotace a kliknutím na Dokončit je možné vybraný autoevaluační nástroj přidat do přehledu založených autoevaluačních akcí v dané škole.
Nástroj je možné využít kliknutím na jeho název v přehledu autoevaluačních akcí.
Po kliknutí na název se otevře webový průvodce touto akcí. V něm jsou uvedeny všechny informace nutné k využití daného nástroje . Mezi jednotlivými kroky webového průvodce je možné přecházet pomocí tlačítek v horní části: Další krok a Předchozí krok .
Autoevaluační akce mohou, ale nemusí obsahovat čtyři základní typy tlačítek. První je přímo vstup do příslušného dotazníku . Většinou se předpokládá, že tento dotazník vyplní přímo ředitel nebo zástupce ředitele.
Druhou možností je tlačítko pro přiložení dotazníků nebo hospitačních záznamů v odpovídajícím počtu . Funguje tak, že pokud již v akci jsou nějaké dotazníky, tak po přiložení budou nové přidány ke stávajícím.
Třetí možnosti je zobrazení a následný tisk přehledu přístupových údajů například k dotazníkům.
Posledním je tlačítko pro zobrazení přehledu, který je automaticky generovaný ze zadaných dat.
Třídění autoevaluačních akcí
V prvním kroku webového průvodce je možné doplnit vlastní název, resp. komentář, k danému nástroji. Dík němu je možné při opakovaném založení stejného nástroje v různých autoevaluačních akcích jednotlivé nástroje odlišit.
V editačním poli je možné vložit libovolný text, který uživatel pomůže orientovat se mezi všemi založenými autoevaluačními akcemi
Následně je nutné změny uložit.
V přehledu všech založených autoevaluačních akcí je možné vyhledávat podle následujících řetězců znaků, které jsou u akcí uvedeny.
Autoevaluační akce je možné řadit buď podle dat jejich založení, nebo podle kroku, ve kterém se nacházejí.
Zároveň je možné filtrovat akce, které jsou živé (nejsou v archivu) a je možné s nimi dále pracovat.
Případně zobrazit akce, které jsou umístěny v archivu.
Archivace autoevaluačních nástrojů
Archivace nástroje je dostupná v posledním kroku webového průvodce. Po kliknutí na tlačítko Archivovat je daná autoevaluační akce na dobu jednoho roku umístěna v archivu. Po této době je nenávratně smazána.
Pokud by bylo nutné vrátit akci opět mezi živé akce a její výsledky je možné tento krok použít tlačítko Návrat z archivu.