Na stránkách metodického portálu Kvalitní škola jsou detailně popsány inspirace pro Vaši školu v následujících oblastech. Každá z oblastí představuje jednu z možných čtyř cest, jak přistoupit ke zkvalitnění poskytovaného vzdělávání. Kterou z cest zvolit bude vždy záležet více na specifické situaci Vaší školy, kterou máte šanci znát nejlépe Vy sami. Vodítkem může být například hodnocení poskytnuté při komplexní inspekční činnosti, nebo výsledky vlastního hodnocení.
Mapa aktivit školy Vás může inspirovat v tom, jaké kroky a proč učinit, aby se dařilo zvyšovat kvalitu poskytovaného vzdělávání a podporovat rozvoj školy v jednotlivých oblastech. Podkladem pro výběr prioritních oblastí se staly tematické zprávy, sekundární analýzy, ale i další dokumenty, které v minulých letech Česká školní inspekce vydala a které mají potenciál přispět ke zvyšování kvality vzdělávání, budou-li školami využívány.
Z mnoha oblastí, které jsou pro školy důležité se z dlouhodobého hlediska jeví pro uvedené cíle čtyři oblasti jako zásadní:
Každá z oblastí nabízí obsah ve čtyřech částech:
- Náměty pro realizaci aktivit s využitím šablon – první část, která obsahuje odkazy na ve školách přímo realizovatelné aktivity včetně odkazu na konkrétní šablony, které je případně možné čerpat.
- Výukové zdroje a metodiky – druhá část, která obsahuje odkazy na většinou externí vzdělávací a výukové zdroje (webináře, metodiky apod.).
- Inspirativní příklady ze škol – třetí část, která obsahuje odkazy na vybrané příklady inspirativní praxe v dané oblasti.
- Výstupy České školní inspekce zaměřené na vybrané oblasti – čtvrtá část, která obsahuje data a jejich analýzy z nichž je patrný vliv uvedených oblastí na kvalitu poskytovaného vzdělávání ve škole.
V následujícím měsících bude každá z oblastí postupně doplňována o odkazy na nástroje, které budete moct využít pro vlastní hodnocení v dané oblasti, ale i o odkazy na školy, které pro Vás mohou být inspiraci, a další rozšíření inspirací. Z tohoto důvodu Vám doporučujeme přihlásit se pro odběr novinek ( v pravém horním rohu této stránky).