Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Mapa stránek
Úvod
Aktuality
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Plánování vlastního hodnocení s využitím systému InspIS ŠVP
Přehled dostupných metodických doporučení
Doporučení
Metodická doporučení ke kritériím hodnocení - modifikace pro předškolní vzdělávání
1.1 Mateřská škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje
Doporučení pro vytváření koncepce a strategie
Doporučení pro obsah koncepce a strategie
Doporučení pro dostupnost a sdílení koncepce a strategie
Doporučení pro aktualizaci koncepce a strategie
1.2 Mateřská škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy ...
Doporučení pro tvorbu a úpravy ŠVP
Doporučení pro využívání ŠVP
1.3 Mateřská škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů
Doporučení pro tvorbu a úpravy pravidel
Doporučení pro přístupnost pravidel
Doporučení pro komunikaci pravidel
1.4 Mateřská škola je vstřícné a bezpečné místo pro děti, jejich rodiče i pedagogy
Doporučení pro zajištění bezpečí
Doporučení pro zajištění úrazové prevence
Doporučení pro zajištění prevence rizikového chování
Doporučení pro podporu psychohygieny a zdravého životního stylu
1.5 Mateřská škola spolupracuje s vnějšími partnery
Doporučení pro spolupráci s obcí, regionem
Doporučení pro spolupráci s partnery
Doporučení pro podporu zapojení dětí a pedagogů do projektů
2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opat
Doporučení pro řízení práce školy
Doporučení pro provádění vlastního hodnocení/autoevaluace školy
Doporučení pro vyhodnocování opatření
Doporučení pro zajištění souladu řízení s právními předpisy
2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, dětmi i vzájem
Doporučení pro podporu pozitivního klimatu školy
Doporučení pro podporu zapojení dětí
Doporučení pro podporu spolupráce pedagogů
Doporučení pro podporu ověřování kvality školního klimatu
2.3 Vedení školy cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvo
Doporučení pro provádění hodnocení pedagogů a poskytování zpětné vazby
Doporučení pro podporu profesního rozvoje pedagogů
Doporučení pro podporu začínajícím pedagogům
2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívá
Doporučení pro vyhodnocování podmínek
Doporučení pro zajištění podmínek pro vzdělávací potřeby dětí
Doporučení pro zkvalitňování podmínek
2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj.
Doporučení pro zajištění profesního rozvoje
3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesio
Doporučení pro zajištění odborné kvalifikace
Doporučení pro využívání odbornosti
3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s dětmi, rodiči i kolegy vstřícný, respektující pří
Doporučení pro zvyšování kvality komunikace pedagogů
Doporučení pro zajištění respektujícího přístupu k dětem
Doporučení pro podporu prosociálního chování pedagogů a respektujícího přístupu ke kolegům i rodičům
3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu.
Doporučení pro zkvalitnění spolupráce a vzájemné podpory pedagogů
3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti.
Doporučení pro podporu pedagogů při rozvíjení kompetencí dětí
Doporučení pro zkvalitnění přístupu pedagogů
3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji.
Podpora pro vyhodnocování pedagogické práce
Podpora profesního rozvoje pedagogů
Podpora pro rozvoj zájmu pedagogů o inovace ve vzdělávání
4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují vzdělávání v souladu s vědomostními, dovednostní
Doporučení pro rozvoj dovedností plánovat vzdělávání
Doporučení pro zkvalitňování přípravy vzdělávání
4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cí
Doporučení pro zkvalitnění metod vzdělávání a organizačních forem
Doporučení pro zvýšení uplatnění vzdělání v moderní společnosti
4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého dítěte a při plánování a realizaci vzd
Doporučení pro zkvalitňování sledování a hodnocení výsledků učení
Doporučení pro zlepšení vlastního učení dětí
4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj dětí
Doporučení pro zkvalitnění osobnostního rozvoje
Doporučení pro zkvalitnění sociálního rozvoje
5.1 Mateřská škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého dítěte ve všech vzdělávac
Doporučení pro zkvalitnění systému sledování výsledků vzdělávání
Doporučení pro zkvalitnění využívání informací o výsledcích vzdělávání
5.2 Výsledky vzdělávání dětí odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů
Doporučení pro zkvalitnění hodnocení v souladu s cíli
Doporučení pro zlepšování výsledků dětí
5.3 Mateřská škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost dětí v průběhu, při ukončování předškolního vzděl
Doporučení pro podporu motivace dětí
Doporučení pro zkvalitnění osobnostního a sociálního rozvoje dětí
Doporučení pro zlepšení prezentace výsledků vzdělávání
Metodické doporučení ke kritériu 6.1
Metodické doporučení ke kritériu 6.2
Metodické doporučení ke kritériu 6.3
Metodická doporučení ke kritériím hodnocení - modifikace pro základní vzdělávání
1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje
Doporučení pro vytváření koncepce a strategie
Doporučení pro obsah koncepce a strategie
Doporučení pro dostupnost a sdílení koncepce a strategie
Doporučení pro aktualizaci koncepce a strategie
1.2 Škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu
Doporučení pro tvorbu a úpravy ŠVP
Doporučení pro využívání ŠVP
1.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení,
Doporučení pro tvorbu a úpravy pravidel
Doporučení pro přístupnost pravidel
Doporučení pro komunikaci pravidel
1.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy
Doporučení pro zajištění bezpečí
Doporučení pro zajištění úrazové prevence
Doporučení pro zajištění prevence rizikového chování
Doporučení pro podporu psychohygieny a zdravého životního stylu
1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery
Doporučení pro spolupráci s obcí, regionem
Doporučení pro spolupráci s partnery
Doporučení pro podporu zapojení žáků a učitelů do projektů
2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opat
Doporučení pro řízení práce školy
Doporučení pro provádění vlastního hodnocení/autoevaluace školy
Doporučení pro vyhodnocování opatření
Doporučení pro zajištění souladu řízení s právními předpisy
2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima
Doporučení pro podporu pozitivního klimatu školy
Doporučení pro podporu zapojení žáků
Doporučení pro podporu spolupráce pedagogů
Doporučení pro podporu ověřování kvality školního klimatu
2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání
Doporučení pro provádění hodnocení pedagogů a poskytování zpětné vazby
Doporučení pro podporu profesního rozvoje pedagogů
Doporučení pro podporu začínajícím pedagogům
2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívá
Doporučení pro vyhodnocování podmínek
Doporučení pro zajištění podmínek pro vzdělávací potřeby žáků
Doporučení pro zkvalitňování podmínek
2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj
Doporučení pro zajištění profesního rozvoje
3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní
Doporučení pro zajištění odborné kvalifikace
Doporučení pro využívání odbornosti
3.2 Pedagogové uplatňují při komunikaci s žáky, rodiči i kolegy vstřícný, respektující přístup
Doporučení pro zvyšování kvality komunikace pedagogů
Doporučení pro zajištění respektujícího přístupu k žákům
Doporučení pro podporu prosociálního chování pedagogů a respektujícího přístupu ke kolegům i rodičům
3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu
Doporučení pro zkvalitnění spolupráce a vzájemné podpory pedagogů
3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti
Doporučení pro podporu pedagogů při rozvíjení kompetencí žáků
Doporučení pro zkvalitnění přístupu pedagogů
3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji
Podpora pro vyhodnocování pedagogické práce
Podpora profesního rozvoje pedagogů
Podpora pro rozvoj zájmu pedagogů o inovace ve výuce
4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují výuku v souladu s kurikulárními dokumenty školy
Doporučení pro rozvoj dovedností plánovat výuku
Doporučení pro zkvalitňování přípravy vzdělávání
4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění cílů
Doporučení pro zkvalitnění vyučovacích metod a organizačních forem
Doporučení pro zvýšení uplatnění vzdělání v moderní společnosti
4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok žáků a zohledňují jejich individuální potřeby
Doporučení pro zkvalitňování sledování a hodnocení výsledků učení
Doporučení pro zlepšení vlastního učení žáků
4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků
Doporučení pro zkvalitnění osobnostního rozvoje
Doporučení pro zkvalitnění sociálního rozvoje
5.1 Škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého žáka
Doporučení pro zkvalitnění systému sledování výsledků vzdělávání
Doporučení pro zkvalitnění využívání informací o výsledcích vzdělávání
5.2 Výsledky vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů
Doporučení pro zkvalitnění hodnocení v souladu s cíli
Doporučení pro zlepšování výsledků žáků
5.3 Žáci školy jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a projevují sociální a osobnostní kompe
Doporučení pro podporu motivace žáků
Doporučení pro zkvalitnění osobnostního a sociálního rozvoje žáků
Doporučení pro zlepšení prezentace výsledků vzdělávání
5.4 Škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost žáků v průběhu, při ukončování vzdělávání
Doporučení pro zlepšení vyhodnocování úspěšnosti žáků
Doporučení pro snižování neúspěšnosti žáků
Metodické doporučení ke kritériu 6.1
Metodické doporučení ke kritériu 6.2
Metodické doporučení ke kritériu 6.3
Metodická doporučení ke kritériím hodnocení - modifikace pro základní vzdělávání - 4.1
Doporučení pro rozvoj dovedností plánovat výuku
Doporučení pro zkvalitňování přípravy vzdělávání
Metodická doporučení ke kritériím hodnocení - modifikace pro SV - všeobecné (gymnaziální)
1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje
Doporučení pro vytváření koncepce a strategie
Doporučení pro obsah koncepce a strategie
Doporučení pro dostupnost a sdílení koncepce a strategie
Doporučení pro aktualizaci koncepce a strategie
1.2 Škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu
Doporučení pro tvorbu a úpravy ŠVP
Doporučení pro využívání ŠVP
1.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (ved
Doporučení pro tvorbu a úpravy pravidel
Doporučení pro přístupnost pravidel
Doporučení pro komunikaci pravidel
1.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy
Doporučení pro zajištění bezpečí
Doporučení pro zajištění úrazové prevence
Doporučení pro zajištění prevence rizikového chování
Doporučení pro podporu psychohygieny a zdravého životního stylu
1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery
Doporučení pro spolupráci s obcí, regionem
Doporučení pro spolupráci s partnery
Doporučení pro podporu zapojení žáků a učitelů do projektů
2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opat
Doporučení pro řízení práce školy
Doporučení pro provádění vlastního hodnocení/autoevaluace školy
Doporučení pro vyhodnocování opatření
Doporučení pro zajištění souladu řízení s právními předpisy
2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemn
Doporučení pro podporu pozitivního klimatu školy
Doporučení pro podporu zapojení žáků
Doporučení pro podporu spolupráce pedagogů
Doporučení pro podporu ověřování kvality školního klimatu
2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje
Doporučení pro provádění hodnocení pedagogů a poskytování zpětné vazby
Doporučení pro podporu profesního rozvoje pedagogů
Doporučení pro podporu začínajícím pedagogům
2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívá
Doporučení pro vyhodnocování podmínek
Doporučení pro zajištění podmínek pro vzdělávací potřeby žáků
Doporučení pro zkvalitňování podmínek
2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj
Doporučení pro zajištění profesního rozvoje
3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesio
Doporučení pro zajištění odborné kvalifikace
Doporučení pro využívání odbornosti
3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky, rodiči i kolegy vstřícný, respektující přís
Doporučení pro zvyšování kvality komunikace pedagogů
Doporučení pro zajištění respektujícího přístupu k žákům
Doporučení pro podporu prosociálního chování pedagogů a respektujícího přístupu ke kolegům i rodičům
3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu
Doporučení pro zkvalitnění spolupráce a vzájemné podpory pedagogů
3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti
Doporučení pro podporu pedagogů při rozvíjení kompetencí žáků
Doporučení pro zkvalitnění přístupu pedagogů
3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji
Podpora pro vyhodnocování pedagogické práce
Podpora profesního rozvoje pedagogů
Podpora pro rozvoj zájmu pedagogů o inovace ve výuce
4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují výuku v souladu s vědomostními, dovednostními i
Doporučení pro rozvoj dovedností plánovat výuku
Doporučení pro zkvalitňování přípravy vzdělávání
4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cí
Doporučení pro zkvalitnění vyučovacích metod a organizačních forem
Doporučení pro zvýšení uplatnění vzdělání v moderní společnosti
4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého žáka a při plánování a realizaci výuky
Doporučení pro zkvalitňování sledování a hodnocení výsledků učení
Doporučení pro zlepšení vlastního učení žáků
4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků
Doporučení pro zkvalitnění osobnostního rozvoje
Doporučení pro zkvalitnění sociálního rozvoje
5.1 Škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého žáka ve všech vzdělávacích oblaste
Doporučení pro zkvalitnění systému sledování výsledků vzdělávání
Doporučení pro zkvalitnění využívání informací o výsledcích vzdělávání
5.2 Výsledky vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů
Doporučení pro zkvalitnění hodnocení v souladu s cíli
Doporučení pro zlepšování výsledků žáků
5.3 Žáci školy jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a projevují sociální a osobnostní kompe
Doporučení pro podporu motivace žáků
Doporučení pro zkvalitnění osobnostního a sociálního rozvoje žáků
Doporučení pro zlepšení prezentace výsledků vzdělávání
5.4 Škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost žáků v průběhu, při ukončování vzdělávání a v dalším vzděl
Doporučení pro zlepšení vyhodnocování úspěšnosti žáků
Doporučení pro snižování neúspěšnosti žáků
Metodické doporučení ke kritériu 6.1
Metodické doporučení ke kritériu 6.2
Metodické doporučení ke kritériu 6.3
Metodická doporučení ke kritériím hodnocení - modifikace pro SV - odborné
1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a na
Doporučení pro vytváření koncepce a strategie
Doporučení pro obsah koncepce a strategie
Doporučení pro dostupnost a sdílení koncepce a strategie
Doporučení pro aktualizaci koncepce a strategie
1.2 Škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu
Doporučení pro tvorbu a úpravy ŠVP
Doporučení pro využívání ŠVP
1.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení,
Doporučení pro tvorbu a úpravy pravidel
Doporučení pro přístupnost pravidel
Doporučení pro komunikaci pravidel
1.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy
Doporučení pro zajištění bezpečí
Doporučení pro zajištění úrazové prevence
Doporučení pro zajištění prevence rizikového chování
Doporučení pro podporu psychohygieny a zdravého životního stylu
1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery
Doporučení pro spolupráci s obcí, regionem
Doporučení pro spolupráci s partnery
Doporučení pro podporu zapojení žáků a učitelů do projektů
2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opat
Doporučení pro řízení práce školy
Doporučení pro provádění vlastního hodnocení/autoevaluace školy
Doporučení pro vyhodnocování opatření
Doporučení pro zajištění souladu řízení s právními předpisy
2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemn
Doporučení pro podporu pozitivního klimatu školy
Doporučení pro podporu zapojení žáků
Doporučení pro podporu spolupráce pedagogů
Doporučení pro podporu ověřování kvality školního klimatu
2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje
Doporučení pro provádění hodnocení pedagogů a poskytování zpětné vazby
Doporučení pro podporu profesního rozvoje pedagogů
Doporučení pro podporu začínajícím pedagogům
2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívá
Doporučení pro vyhodnocování podmínek
Doporučení pro zajištění podmínek pro vzdělávací potřeby žáků
Doporučení pro zkvalitňování podmínek
2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj
Doporučení pro zajištění profesního rozvoje
3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesio
Doporučení pro zajištění odborné kvalifikace
Doporučení pro využívání odbornosti
3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky, rodiči i kolegy vstřícný, respektující přís
Doporučení pro zvyšování kvality komunikace pedagogů
Doporučení pro zajištění respektujícího přístupu k žákům
Doporučení pro podporu prosociálního chování pedagogů a respektujícího přístupu ke kolegům i rodičům
3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu
Doporučení pro zkvalitnění spolupráce a vzájemné podpory pedagogů
3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti
Doporučení pro podporu pedagogů při rozvíjení kompetencí žáků
Doporučení pro zkvalitnění přístupu pedagogů
3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji
Podpora pro vyhodnocování pedagogické práce
Podpora profesního rozvoje pedagogů
Podpora pro rozvoj zájmu pedagogů o inovace ve výuce
4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují výuku v souladu s vědomostními, dovednostními i
Doporučení pro rozvoj dovedností plánovat výuku
Doporučení pro zkvalitňování přípravy vzdělávání
4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cí
Doporučení pro zkvalitnění vyučovacích metod a organizačních forem
Doporučení pro zvýšení uplatnění vzdělání v moderní společnosti
4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého žáka a při plánování a realizaci výuky
Doporučení pro zkvalitňování sledování a hodnocení výsledků učení
Doporučení pro zlepšení vlastního učení žáků
4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků
Doporučení pro zkvalitnění osobnostního rozvoje
Doporučení pro zkvalitnění sociálního rozvoje
5.1 Škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého žáka ve všech vzdělávacích oblaste
Doporučení pro zkvalitnění systému sledování výsledků vzdělávání
Doporučení pro zkvalitnění využívání informací o výsledcích vzdělávání
5.2 Výsledky vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů
Doporučení pro zkvalitnění hodnocení v souladu s cíli
Doporučení pro zlepšování výsledků žáků
5.3 Žáci školy jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a projevují sociální a osobnostní kompe
Doporučení pro podporu motivace žáků
Doporučení pro zkvalitnění osobnostního a sociálního rozvoje žáků
Doporučení pro zlepšení prezentace výsledků vzdělávání
5.4 Škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost žáků v průběhu, při ukončování vzdělávání a v dalším vzděl
Doporučení pro zlepšení vyhodnocování úspěšnosti žáků
Doporučení pro snižování neúspěšnosti žáků
Metodické doporučení ke kritériu 6.1
Metodické doporučení ke kritériu 6.2
Metodické doporučení ke kritériu 6.3
Metodická doporučení ke kritériím hodnocení - modifikace pro základní umělecké vzdělávání
1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a
Doporučení pro vytváření koncepce a strategie
Doporučení pro obsah koncepce a strategie
Doporučení pro dostupnost a sdílení strategie
Doporučení pro aktualizaci koncepce a strategie
1.2 Škola má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje školy a je v souladu
Doporučení pro tvorbu a úpravy ŠVP
Doporučení pro využívání ŠVP
1.3 Škola funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení,
Doporučení pro tvorbu a úpravy pravidel
Doporučení pro přístupnost pravidel
Doporučení pro komunikaci pravidel
1.4 Škola je vstřícné a bezpečné místo pro žáky, jejich rodiče i pedagogy
Doporučení pro zajištění bezpečí
Doporučení pro zajištění úrazové prevence
Doporučení pro zajištění prevence rizikového chování
Doporučení pro podporu psychohygieny a zdravého životního stylu
1.5 Škola spolupracuje s vnějšími partnery
Doporučení pro spolupráci s obcí, regionem
Doporučení pro spolupráci s partnery
Doporučení pro podporu zapojení žáků a učitelů do projektů
2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy, přijímá účinná opatř
Doporučení pro řízení práce školy
Doporučení pro provádění vlastního hodnocení/autoevaluace školy
Doporučení pro vyhodnocování opatření
Doporučení pro zajištění souladu řízení s právními předpisy
2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, žáky i vzájemn
Doporučení pro podporu pozitivního klimatu školy
Doporučení pro podporu zapojení žáků
Doporučení pro podporu spolupráce pedagogů
Doporučení pro podporu ověřování kvality školního klimatu
2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje
Doporučení pro provádění hodnocení pedagogů a poskytování zpětné vazby
Doporučení pro podporu profesního rozvoje pedagogů
Doporučení pro podporu začínajícím pedagogům
2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívá
Doporučení pro vyhodnocování podmínek
Doporučení pro zajištění podmínek pro vzdělávací potřeby žáků
Doporučení pro zkvalitňování podmínek
2.5 Vedení školy klade důraz na vlastní profesní rozvoj
Doporučení pro zajištění profesního rozvoje
Metodické doporučení ke kritériu 2.6
3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesio
Doporučení pro zajištění odborné kvalifikace
Doporučení pro využívání odbornosti
3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s žáky, rodiči i kolegy vstřícný, respektující přís
Doporučení pro zvyšování kvality komunikace pedagogů
Doporučení pro zajištění respektujícího přístupu k žákům
Doporučení pro podporu prosociálního chování pedagogů a respektujícího přístupu ke kolegům i rodičům
3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu.
Doporučení pro zkvalitnění spolupráce a vzájemné podpory pedagogů
3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti.
Doporučení pro podporu pedagogů při rozvíjení kompetencí žáků
Doporučení pro zkvalitnění přístupu pedagogů
3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji.
Podpora pro vyhodnocování pedagogické práce
Podpora profesního rozvoje pedagogů
Podpora pro rozvoj zájmu pedagogů o inovace ve výuce
4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují výuku v souladu s vědomostními, dovednostními i
Doporučení pro rozvoj dovedností plánovat výuku
Doporučení pro zkvalitňování přípravy vzdělávání
4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cí
Doporučení pro zkvalitnění vyučovacích metod a organizačních forem
Doporučení pro zvýšení uplatnění vzdělání v moderní společnosti
4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého žáka a při plánování a realizaci výuky
Doporučení pro zkvalitňování sledování a hodnocení výsledků učení
Doporučení pro zlepšení vlastního učení žáků
4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků
Doporučení pro zkvalitnění osobnostního rozvoje
Doporučení pro zkvalitnění sociálního rozvoje
5.1 Škola soustavně získává informace o posunech výsledků každého žáka ve všech vzdělávacích oblaste
Doporučení pro zkvalitnění systému sledování výsledků vzdělávání
Doporučení pro zkvalitnění využívání informací o výsledcích vzdělávání
5.2 Výsledky vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů
Doporučení pro zkvalitnění hodnocení v souladu s cíli
Doporučení pro zlepšování výsledků žáků
5.3 Žáci školy jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a projevují sociální a osobnostní kompe
Doporučení pro podporu motivace žáků
Doporučení pro zkvalitnění osobnostního a sociálního rozvoje žáků
Doporučení pro zlepšení prezentace výsledků vzdělávání
5.4 Škola sleduje a vyhodnocuje úspěšnost žáků v průběhu, při ukončování vzdělávání a v dalším vzděl
Doporučení pro zlepšení vyhodnocování úspěšnosti žáků
Doporučení pro snižování neúspěšnosti žáků
Metodické doporučení ke kritériu 6.1
Metodické doporučení ke kritériu 6.2
Metodické doporučení ke kritériu 6.3
Metodická doporučení ke kritériím hodnocení - modifikace pro střediska volného času
1.1 Středisko má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílej
Doporučení pro vytváření koncepce a strategie
Doporučení pro obsah koncepce a strategie
Doporučení pro dostupnost a sdílení strategie
Doporučení pro aktualizaci koncepce a strategie
1.2 Středisko má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje střediska; jeho
Doporučení pro tvorbu a úpravy ŠVP
Doporučení pro využívání ŠVP
1.3 Středisko funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (ved
Doporučení pro tvorbu a úpravy pravidel
Doporučení pro přístupnost pravidel
Doporučení pro komunikaci pravidel
1.4 Středisko je vstřícné a bezpečné místo pro účastníky, jejich rodiče i pedagogy.
Doporučení pro zajištění bezpečí
Doporučení pro zajištění úrazové prevence
Doporučení pro zajištění prevence rizikového chování
Doporučení pro podporu psychohygieny a zdravého životního stylu
1.5 Středisko spolupracuje s vnějšími partnery.
Doporučení pro spolupráci s obcí, regionem
Doporučení pro spolupráci s partnery
Doporučení pro podporu zapojení účastníků a pedagogů do projektů
2.1 Vedení střediska aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci střediska a přijímá úči
Doporučení pro řízení práce střediska
Doporučení pro provádění vlastního hodnocení/autoevaluace střediska
Doporučení pro vyhodnocování opatření
Doporučení pro zajištění souladu řízení s právními předpisy
2.2 Vedení střediska aktivně vytváří zdravé klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, účastníky i vzáje
Doporučení pro podporu pozitivního klimatu střediska
Doporučení pro podporu zapojení účastníků
Doporučení pro podporu spolupráce pedagogů
Doporučení pro podporu ověřování kvality klimatu střediska
2.3 Vedení střediska usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro zájmové vzdělávání, c
Doporučení pro provádění hodnocení pedagogů a poskytování zpětné vazby
Doporučení pro podporu profesního rozvoje pedagogů
Doporučení pro podporu začínajícím pedagogům
2.4 Vedení střediska usiluje o optimální materiální a prostorové podmínky zájmového vzdělávání a peč
Doporučení pro vyhodnocování podmínek
Doporučení pro zajištění podmínek pro vzdělávací potřeby účastníků zájmového vzdělávání
Doporučení pro zkvalitňování podmínek
2.5 Vedení střediska klade důraz na vlastní profesní rozvoj.
Doporučení pro zajištění profesního rozvoje
3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesio
Doporučení pro zajištění odborné kvalifikace
Doporučení pro využívání odbornosti
3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s účastníky, rodiči i kolegy vstřícný, respektující
Doporučení pro zvyšování kvality komunikace pedagogů
Doporučení pro zajištění respektujícího přístupu k účastníkům
Doporučení pro podporu prosociálního chování pedagogů a respektujícího přístupu ke kolegům i rodičům
3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu.
Doporučení pro zkvalitnění spolupráce a vzájemné podpory pedagogů
3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti.
Doporučení pro podporu pedagogů při rozvíjení kompetencí účastníků
Doporučení pro zkvalitnění přístupu pedagogů
3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji.
Podpora pro vyhodnocování pedagogické práce
Podpora profesního rozvoje pedagogů
Podpora pro rozvoj zájmu pedagogů o inovace ve vzdělávání
4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují vzdělávání v souladu s vědomostními, dovednostní
Doporučení pro rozvoj dovedností plánovat vzdělávání
Doporučení pro zkvalitňování přípravy vzdělávání
4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cí
Doporučení pro zkvalitnění metod a organizačních forem práce
Doporučení pro zvýšení uplatnění vzdělání v moderní společnosti
4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého účastníka a při plánování a realizaci
Doporučení pro zkvalitňování sledování a hodnocení výsledků vzdělávání
Doporučení pro zlepšení vlastního vzdělávání účastníků
4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj účastníků.
Doporučení pro zkvalitnění osobnostního rozvoje
Doporučení pro zkvalitnění sociálního rozvoje
5.1 Středisko soustavně získává informace o posunech výsledků každého účastníka ve všech vzdělávacíc
Doporučení pro zkvalitnění systému sledování výsledků vzdělávání
Doporučení pro zkvalitnění využívání informací o výsledcích vzdělávání
5.2 Výsledky vzdělávání účastníků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů
Doporučení pro zkvalitnění hodnocení v souladu s cíli
Doporučení pro zlepšování výsledků účastníků
5.3 Účastníci střediska jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a projevují sociální a osobnos
Doporučení pro podporu motivace účastníků
Doporučení pro zkvalitnění osobnostního a sociálního rozvoje účastníků
Doporučení pro zlepšení prezentace výsledků vzdělávání
5.4 Středisko sleduje a vyhodnocuje úspěšnost účastníků v průběhu, při ukončování vzdělávání a v dal
Doporučení pro zlepšení vyhodnocování úspěšnosti účastníků
Doporučení pro snižování neúspěšnosti účastníků
Metodické doporučení ke kritériu 6.1
Metodické doporučení ke kritériu 6.2
Metodické doporučení ke kritériu 6.3
Kompetenční předpoklady ředitele školy
1.1
1.2
1.3
1.4
1.5
2.1
2.2
2.3
2.4
2.5
3.1
3.2
3.3
3.4
3.5
4.1
4.2
4.3
4.4
5.1
5.2
5.3
5.4
6.1
6.2
6.3
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Aktivní škola – podpora pohybových aktivit školy
Nástroje pro vlastní hodnocení
Okamžitý snímek školy
Okamžitý snímek školy v InspIS DATA
Hospitační záznamy
Strukturovaný hospitační záznam pro ZV i SV v InspIS DATA
Klima školy
Osobnostní a sociální rozvoj žáků – učitelský a žákovský dotazník
Postoje žáků
Profil Škola 21
Profil Učitel 21
Rozvoj pedagogického vedení školy
Shoda tvrzení
Přehled shody v názorech pro základní školu
Školní úspěšnost
Zjištění a posuzování výsledků vzdělávání – posuzovací archy
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Kritéria
Externí hodnocení
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Nástroje pro sledování výuky prostřednictvím hospitační činnosti
Reporty pro inspekční pracovníky a pro školy
Náměty a inspirace
Mapa aktivit školy
Gramotnosti
Podoba výuky a vzdělávací prostředí
Společné znaky úspěšných škol
Přehled návrhů šablon
Cílené rozvojové aktivity vázané na diagnostiku profilu schopností žáků
Matematická gramotnost ve školní družině prostřednictvím her
Akcelerace rozvoje čtení pro radost a podpory školní čtenářské kultury
Podpora efektivního fungování školní knihovny
Podpora pohybových aktivit na školách
Podpora rodičů a zákonných zástupců v oblasti duševního zdraví žáků
Pohybová gramotnost ve školní družině
Psychosociální podpora duševního zdraví žáků klubovými aktivitami ŠD
Rozvoj čtení s porozuměním v hodinách matematiky prvního stupně ZŠ
Rozvoj matematické gramotnosti žáků od počátku vzdělávání (1. ročníku ZŠ)
Společné vzdělávání pracovníků ŠPP, školní družiny a školní knihovny
Školní klub/y pro žáky 2. stupně ZŠ
Třídnické hodiny jako cesta k podpoře duševního zdraví žáků
Učitel/čtenář jako základ školního čtenářského společenství
Vzdělávací výsledky
Hodnocení klíčových kompetencí
Hodnoticí aktivity
Klíčové kompetence
Návod k hodnoticím aktivitám
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Doporučení pro vedení školy k diagnostické činnosti pedagogů v MŠ
Doporučení k podpoře a diagnostikování vztahů mezi žáky, soudržnosti třídních kolektivů
Doporučení pro vedení školy k přechodu z MŠ na ZŠ se zaměřením na MŠ
Doporučení pro vedení školy k přechodu z MŠ na ZŠ se zaměřením na ZŠ
Doporučení pro vedení školy k přechodu z 1. na 2. stupeň ZŠ
Doporučení pro vedení školy k přechodu z ZŠ na SŠ
Doporučení pro vedení školy pro usnadnění přestupů žáků mimo uzlové body
Doporučení pro podporu cílené spolupráce pedagogických pracovníků školy
Metodická doporučení
Doporučení pro úpravy vzdělávacího obsahu a hodnocení ukrajinských žáků
Metodické doporučení – Aktivní škola – Inspirace pro podporu pohybových aktivit žáků
Metodické doporučení – Aktivní škola – autoevaluace
Metodické doporučení – Prevence a postup při šetření a vyřizování stížností a podnětů
Metodická podpora - školní stravování
Metodické doporučení - Inspirace pro podporu pohybových dovedností žáků
Metodické doporučení – Přístupy k náročnému chování dětí a žáků a možnosti jeho řešení
Metodika propojení externího a vlastního hodnocení škol a školských zařízení
Reporty pro ředitele škol a školských zařízení
Měření tělesné zdatnosti žáků
Testování žáků 5. a 9. ročníku květen 2022
Podpora integrace a vzdělávání ukrajinských dětí a žáků
Informační systémy České školní inspekce
InspIS DATA
InspIS SET
InspIS ŠVP
InspIS PORTÁL
InspIS E-LEARNING
InspIS HELPDESK
InspIS FITPA
Registrační formulář pro ředitele škol
Příklady inspirativní praxe
Přehled příkladů inspirativní praxe podle kritérií
Přehled příkladů inspirativní praxe podle modifikací
Vyhledavani
Prohlášení o přístupnosti
Zásady používání souborů cookie