Kritéria jsou zveřejněna v modifikacích pro jednotlivé stupně vzdělávání, školy a školská zařízení. Celkem je na metodickém portále zveřejněno 11 modifikací:
- pro předškolní vzdělávání,
- pro základní vzdělávání,
- pro střední vzdělávání – všeobecné (gymnaziální),
- pro střední vzdělávání – odborné,
- pro vyšší odborné vzdělávání,
- pro základní umělecké vzdělávání,
- pro školní družiny a školní kluby,
- pro domovy mládeže, domovy mládeže se školou a internáty,
- pro střediska volného času,
- pro diagnostické ústavy, výchovné ústavy, dětské domovy, dětské domovy se školou a střediska výchovné péče,
- pro školská poradenská zařízení.
Pro inspiraci a metodickou podporu škol je model kvalitní školy doplněn databází příkladů inspirativní praxe. U jednotlivých kritérií je připojen jeden nebo více příkladů inspirativní praxe, které ilustrují způsoby dosahování vysoké kvality v konkrétní škole nebo školském zařízení. Některé příklady inspirativní praxe jsou doplněny i o přílohy obsahující i nástroje využívané v dané škole (školském zařízení), které mohou být cennou inspirací i ostatním ředitelům a učitelům a jsou jim poskytnuty v upravitelné podobě pro využití.
Dalším odkazem u jednotlivých kritérií jsou metodická doporučení, jimiž se škola může posunout dále směrem k excelenci. Na rozhodnutí a vůli každé školy a každého jednotlivého ředitele či učitele pak je, zda a jakou formou nabídnutou metodickou inspiraci a podporu využije.
Jednotlivá kritéria obsahují i odkaz na kompetenční předpoklady ředitele školy, které mohou pomoci ředitelům identifikovat znalosti, dovednosti nebo postoje, jejichž zkvalitnění je předpokladem dosahování vysoké kvality v daném kritériu.
Některá kritéria jsou doplněna i odkazem na vhodný nástroj pro vlastní hodnocení.
Mezi kritérii je možné se pohybovat i pomocí tlačítek Předchozí kritérium a Následující kritérium.