Mateřská škola Brejličky patří mezi jedno z 32 pracovišť mateřských škol zařazených do rejstříku škol na Kladně (včetně jedné církevní MŠ a dvou soukromých MŠ). Jedná se o region, kde se míra nezaměstnanosti v roce 2018 pohybuje podle dostupných informací mezi 3–4,99 %. Sociální složení rodin dětí se nijak neliší od průměru v obci.
Vize školy (2012–2018) se daří postupně naplňovat díky všem zaměstnancům MŠ, na dobrém jméně školy se podílejí všichni – od provozních zaměstnanců přes pedagogy až po externí zaměstnance školských poradenských zařízení a zdravotníky. Celkově má škola velmi zdařilé výsledky (hodnoceno mimo jiné očními lékaři, ČŠI, rodiči i veřejností). Vstřícné klima školy působí na děti, které se cítí dobře, proto jsou pro ně „nadstavbové činnosti“ v oblasti očních cvičení přirozenou součástí dne v MŠ. To je naplnění jednoho z hlavních cílů MŠ v oblasti zdravotní – tj. reedukace a rehabilitace zrakových funkcí dítěte za pomoci souboru ortoptických a pleoptických cvičení. Systém přijímání dětí se postupně ustálil na řešení, kdy ředitelka školy přijímá děti na základě doporučení školského poradenského pracoviště a doporučení strabologa po určení „zrakové“ diagnózy dítěte (při zvážení dalších okolností – např. i v sociální oblasti). Podstatná je také dobrá spolupráce se zřizovatelem (výborná prezentace města), případně s charitativní organizací Kiwanis Kladno nebo s dobrovolníky z různých firem.
V MŠ je kladen velký důraz na vzájemnou komunikaci – děti – rodiče – zaměstnanci školy – odborníci. Vše vysvětlit a pořádat taková setkání (i neformální s rodiči), kde se mají možnost všichni poznat – cílem je získat všechny pro spolupráci a podporu MŠ (všichni tu jsme pro děti). Zaměstnanci mají prostor pro taková setkávání na půdě mateřské školy.
Škola je výjimečná v přístupu k dítěti po celou dobu jeho docházky do mateřské školy. Již při nástupu jsou zjišťovány podrobné informace o dítěti tak, aby mu vyučující mohli vytvořit co nejlepší podmínky k jeho vzdělávání. V prezentované MŠ není zjišťování formální, ale vyučující aktivně usilují o úspěšnou adaptaci dítěte, viz dotazníky pro pedagogické pracovníky a pro zákonné zástupce (přílohy č. 3 a č. 4) – odpovědi zákonných zástupců na dotaz: „Jakým způsobem probíhala adaptace dítěte na prostředí MŠ?“ a pedagogů na otázku: „Jakým způsobem začleňujete dítě do kolektivu?“. Dále tím, že skutečně úzce spolupracují všichni dospělí, tedy zákonní zástupci, učitelky, asistentky pedagoga, provozní zaměstnanci školy a odborníci. Například spolupráce s ortoptistkou, která sídlí přímo v MŠ a poskytuje dětem péči. Jedenkrát za sedm až 14 dní dochází do MŠ oční lékařka, jedenkrát za měsíc optometristka. Součinnost pedagogů s odborníky přispívá ke stanovení vhodných pedagogických postupů dle aktuálního stavu dítěte (konkrétní pleoptická cvičení a cvičení prostorové orientace atd.). Spolupráce se speciálně pedagogickým centrem a školou se sídlem v Praze zaměřenými na poskytování služeb dětem se zrakovým postižením a jejich vzdělávání probíhá operativně dle potřeb školy zejména formou vzájemných návštěv, předáváním poznatků a zkušeností, které příznivě ovlivňují vzdělávání dětí využíváním speciálních metod a postupů. Je navázána spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou. Součinnost pedagogů MŠ s rodiči a zmíněnými odborníky je funkční, vede k realizaci vzdělávacího procesu dle potřeb jednotlivých dětí.