Integrovaná střední škola technická (ISŠT) Benešov poskytuje převážně střední vzdělání s výučním listem ve strojírenských a elektrotechnických oborech vzdělání (příloha č. 1). Je samostatným právním subjektem, jehož zřizovatelem je od 1. 10. 2001 Středočeský kraj. Město Benešov u Prahy, kde ISŠT sídlí, je centrem okresu Benešov a do roku 2002 bylo okresním městem.
Okres Benešov leží v jižní části Středočeského kraje a rozlohou je druhým největším okresem v kraji. Území okresu mělo v minulosti převážně zemědělský charakter. V současné době se stal důležitým odvětvím průmysl (potravinářství, strojírenství) a stavebnictví, zastoupeno je také sklářství, elektronika (právě v Benešově) a hutnictví. Poloha Středočeského kraje, resp. okresu Benešov významně ovlivňuje jeho ekonomickou charakteristiku. Úzká vazba s hlavním městem a hustá dopravní síť činí polohu kraje mimořádně výhodnou i z hlediska zaměstnanosti. (V lednu 2019 činil podíl nezaměstnaných osob 1,7 %.)
V oblasti vzdělání došlo k výraznému zlepšení vzdělanostní úrovně mezi roky 1991 a 2001. V oblasti vysokoškolského vzdělání došlo u obyvatel v tomto období k nárůstu o 1,5 procentního bodu. Největší nárůst byl zaznamenán ve vysokoškolských ekonomických oborech, kde došlo k nárůstu ze 7,1 % v roce 1991 na 14 % v roce 2001. Školství je v okrese zastoupeno sítí základních škol, učilišť, středních i vyšších škol. Střední odborné vzdělání lze získat v osmi školách, střední všeobecné vzdělání na gymnáziu v Benešově nebo Vlašimi. Jsou zde i dvě vyšší odborné školy, jedna se zemědělským zaměřením, absolventi druhé jsou diplomovanými očními techniky.
Vlastní historie školy začala v roce 1959, kdy byla založena jako Závody 9. května, škola práce. Od roku 1964 pak jako střední odborné učiliště spadala pod národní podnik JAWA Týnec nad Sázavou. Integrovaná střední škola technická Benešov byla zřízena rozhodnutím Ministerstva hospodářství v roce 1994 a předcházelo mu sloučení SOU strojírenského Týnec nad Sázavou a SOU strojírenského Benešov. V době zřízení školy byla na základě naplněnosti stanovena kapacita školy na 650 žáků. Od té doby s ohledem na nižší zájem žáků o technické obory vzdělání skutečná naplněnost školy klesala až na současných 264 žáků. Vzhledem k deklarované celospolečenské podpoře technického vzdělávání zatím vedení školy snížení kapacity, resp. podání žádosti o výmaz některých oborů vzdělání ze školského rejstříku neplánuje.
Areál školy tvoří tři samostatná pracoviště. Množství objektů, které škola spravuje, vyžaduje od vedení školy zvýšené úsilí o stálou údržbu i nutnou modernizaci budov a vybavení. To je spojeno se zvýšenými nároky na finanční prostředky i nad rámec příspěvku od zřizovatele. Vedle zdrojů z pronájmu nevyužitých prostor nabízí škola svářečské kurzy ve vlastní svářečské škole a aktivně vyhledává další možnosti, jak zlepšit materiálně-technické podmínky pro vzdělávání, např. formou dotací a darů od zaměstnavatelů i jednotlivců v regionu či účastí v projektech.
Souběžně se zkvalitňováním materiálních podmínek pro vzdělávání podporuje vedení školy vzdělávání pedagogických pracovníků. Je zaměřené mj. i na získávání praktických zkušeností s novými technologiemi v reálném prostředí firem. Stáže pedagogů ve spolupracujících firmách jsou plánovány vždy na jeden školní rok. Jsou v průměru dvou- až čtyřdenní a je běžné, že probíhají i během hlavních prázdnin. Ve školním roce 2018/2019 absolvovalo stáž ve firmách pět pedagogických pracovníků. Vedení školy iniciativně vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami, např. při soutěžích (Automechanik junior) nebo v rámci projektů (Enersol, Zelený most mezi školou a praxí – environmentální vzdělávací moduly pro trvalý udržitelný rozvoj).
V lednu 2019 činil podíl nezaměstnaných osob 1,7 %. Video o škole, které natočili sami žáci, je pro ilustraci uvedeno jako příloha č. 9.