Věcný cíl
Koncepční přístup školy k rozvoji matematické gramotnosti – zapojení a metodická podpora školní družiny. Podpora žáků vytvářením příležitostí pro učení v méně formálním prostředí.
Námět
- Účastníci zájmového vzdělávání jsou podpořeni konkrétními zájmovými činnostmi. Inspiraci možno hledat například v metodice – Matematika je druž(in). Tato metodika obsahuje ucelený soubor námětů, který je možno využít v průběhu celého školního roku v kratších blocích.
- Díky tandemové výuce může být při zájmových činnostech přítomen i učitel ZŠ, který poskytuje podporu vychovateli. Tím se zvyšují kompetence vychovatelů, ale do značné míry i učitelů, kteří mají možnost své žáky vidět v jiném kontextu než je běžná výuka.
- Společná příprava vychovatelů na práci s dětmi a následná reflexe realizovaných aktivit v různých skupinách.
- Podpora realizace učících se komunit napříč školami, kdy se stejnou metodikou (zásobníkem aktivit) pracuje několik vychovatelů z různých škol. Minikomunita jim umožní budovat kulturu společné přípravy i reflexe aktivit a výměnu zkušeností.
Poznámka k realizaci:
Realizace šablon umožní například pořídit pomůcky a materiál pro realizaci aktivit, dát odměny učitelům, kteří spolupracují s vychovateli, nebo vychovatelům, kteří se společně učí využívat a reflektovat účinnost inovativních postupů. Úhrada vedlejších výdajů umožní také vzájemnou výměnu zkušeností mezi pedagogy různých škol.
Doplňující zdroje a inspirace
Metodika Matematika je druž(in)
Aktivizující formy vzdělávání/výuky
Propojování neformálního a formálního vzdělávání; Tandemové vzdělávání; Vzdělávání s využitím nových technologií
Téma inovativního vzdělávání
matematická gramotnost
Doporučená šablona
2.V/2 Inovativní vzdělávání účastníků zájmového vzdělávání v ŠD/ŠK
Návrat na Mapu aktivit školy.
Přehled návrhů šablon.