Podpora pohybových aktivit na školách

Věcný cíl

Koncepční přístup školy k podpoře aktivního pohybového režimu dětí – Aktivní škola.


Námět

Inovace výuky
  • Projektový den – pohybový režim ve škole (dle metodiky Aktivní škola). Otevřená debata o fyzických i psychických problémech spojených s nedostatkem pohybu. Pohyb jako součást aktivního životního stylu. Návrh proměny školy, která odstraňuje bariéry pro vyšší pohybovou aktivitu během dne.
  • Sportovní den/přehlídka jako nedílná součást ukázky výsledků vzdělávání v tělesné výchově nebo ve spolupráci se sportovními kluby organizace ukázky sportů (festival sportu).
  • Sportovní kurzy jako součást výuky (zimní a letní turisticko-sportovní kurz).
  • Tandemová výuka na 1. stupni školy.
Kurzy DVPP zaměřené především:
  • na tělesně oslabené žáky a žáky, kteří se méně zapojují (vyhýbají se, jsou pasivní) do tělesné výchovy,
  • na metodiku Aktivní škola,
  • zavedení standardu formativního hodnocení v tělesné výchově (metodika/školení),
  • monitorování tělesného a pohybového vývoje žáků (pravidelné měření a testování žáků s ohledem na zdraví vývoj žáka),
  • na rozvoj pohybové gramotnosti žáků 1. stupně.
Zlepšení materiálního vybavení (neinvestiční):
  • pomůcky a nástroje pro zvýšení spontánních pohybových aktivit žáků (chodníkový program, aktivní prvky na podporu pohybu na chodbách/nikách/dvorech, školních hřištích, …),
  • venkovní učebna a výuka v pohybu (např. ihřiště),
  • nákup a zapůjčení vybavení pro kurzovní výuku.

Doplňující komentáře / další zdroje / inspirace

Aktivní škola 
Aktivní škola autoevaluace 


Aktivizující formy vzdělávání/výuky

Projektová výuka, tandemová výuka, kurzovní výuka, formativní hodnocení v tělesné výchově


Téma inovativního vzdělávání

rozvoj pohybové gramotnosti, zdraví, pohybový režim žáka, zdraví životní styl, klima školy – wellbeing


Doporučená šablona

2.II/5 Inovativní vzdělávání žáků v ZŠ
 
Návrat na Mapu aktivit školy.

Přehled návrhů šablon.