Věcný cíl
Koncepční přístup školy k podpoře aktivního pohybového režimu dětí – Aktivní škola.
Námět
Inovace výuky
- Projektový den – pohybový režim ve škole (dle metodiky Aktivní škola). Otevřená debata o fyzických i psychických problémech spojených s nedostatkem pohybu. Pohyb jako součást aktivního životního stylu. Návrh proměny školy, která odstraňuje bariéry pro vyšší pohybovou aktivitu během dne.
- Sportovní den/přehlídka jako nedílná součást ukázky výsledků vzdělávání v tělesné výchově nebo ve spolupráci se sportovními kluby organizace ukázky sportů (festival sportu).
- Sportovní kurzy jako součást výuky (zimní a letní turisticko-sportovní kurz).
- Tandemová výuka na 1. stupni školy.
Kurzy DVPP zaměřené především:
- na tělesně oslabené žáky a žáky, kteří se méně zapojují (vyhýbají se, jsou pasivní) do tělesné výchovy,
- na metodiku Aktivní škola,
- zavedení standardu formativního hodnocení v tělesné výchově (metodika/školení),
- monitorování tělesného a pohybového vývoje žáků (pravidelné měření a testování žáků s ohledem na zdraví vývoj žáka),
- na rozvoj pohybové gramotnosti žáků 1. stupně.
Zlepšení materiálního vybavení (neinvestiční):
- pomůcky a nástroje pro zvýšení spontánních pohybových aktivit žáků (chodníkový program, aktivní prvky na podporu pohybu na chodbách/nikách/dvorech, školních hřištích, …),
- venkovní učebna a výuka v pohybu (např. ihřiště),
- nákup a zapůjčení vybavení pro kurzovní výuku.
Doplňující komentáře / další zdroje / inspirace
Aktivní škola
Aktivní škola autoevaluace
Aktivizující formy vzdělávání/výuky
Projektová výuka, tandemová výuka, kurzovní výuka, formativní hodnocení v tělesné výchově
Téma inovativního vzdělávání
rozvoj pohybové gramotnosti, zdraví, pohybový režim žáka, zdraví životní styl, klima školy – wellbeing
Doporučená šablona
2.II/5 Inovativní vzdělávání žáků v ZŠ
Návrat na Mapu aktivit školy.
Přehled návrhů šablon.