Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
PV – 2.2 Vedení školy aktivně vytváří zdravé školní klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, dětmi i vzájemné vztahy mezi pedagogy a dětmi a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů.
Anotace:
Dlouhodobě a pravidelně uskutečňovaná externí týmová supervize jako nástroj profesního růstu umožňující vnímat a reflektovat vlastní práci, vztahy a nacházet nová řešení problematických situací s pozitivním dopadem na samotný vzdělávací proces.
Kontext:
Vize a koncepce mateřské školy zdůrazňuje partnerskou a otevřenou komunikaci jako důležitý nástroj výchovně vzdělávacího procesu, který je spoluvytvářen nejen pedagogy a dětmi, ale také rodiči a dalšími spolupracujícími odborníky a organizacemi. Většina pedagogického týmu vnímala komunikaci jako oblast, ve které se chtěli aktivně rozvíjet. Vedení školy proto oslovilo externí supervizorku s poptávkou dlouhodobé a pravidelné spolupráce. Témata v první fázi byla zaměřena zejména na komunikačně vztahovou problematiku, hodnoty a principy mateřské školy, etiku zaměstnanců, vnitřní i vnější informační systém a na oblasti, kde je žádoucí jednotný postup, a kde je naopak prostor pro individuální přístup každého pedagoga. Ve druhé polovině se spolupráce zaměřila na konkrétní případová témata, která tým do supervize přinášel ze své praxe. Po pěti letech je tým schopen sám formulovat supervizní témata, orientovat se na výstup, zmapovat problémové situace, ale i úspěchy a zdroje školy i své osobní, dodržovat pravidla komunikace a zpětné vazby, naslouchat si, což má značný pozitivní dopad i na samotný vzdělávací proces. Tým je připraven a již také vede vlastní intervize jako nástroj další profesní podpory. Ředitelka nadále spolupracuje s externí supervizorkou v manažerské supervizi.
Kontakt:
Vladislava Carbová
Ředitelka školy
Mateřská škola KLUBÍČKO Ústí nad Orlicí, Dělnická 67
📞 +420 774 443 553
✉️ msdelnicka@ktuo.cz