Využívání diagnostiky při individualizaci vzdělávání

Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
PV – 5.2 Výsledky vzdělávání dětí odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů
Anotace:
Učitelky průběžně sledují vzdělávací pokroky dětí a vyhledávají nejvhodnější způsoby, jak podporovat jejich další rozvoj. Na základě tohoto pozorování stanovují závěry a cíle individualizovaného vzdělávání. Plánování činností přizpůsobují specifickým potřebám jednotlivců a zároveň poskytují účelnou podporu pro jejich růst.

Kontext:
Učitelky sledují výsledky předškolního vzdělávání formou podrobných záznamů pedagogické diagnostiky a výběrového portfolia. Doplňkově je u nejstarších dětí využívána diagnostika iSophi, která poskytuje poznatky o dosažené úrovni očekávaných dovedností. Pravidelné průběžné záznamy o vývoji dětí i cílené využívání zjištěných výsledků zvyšují účinnost individuálně zaměřeného vzdělávání.
Společné plánování učitelek dvou tříd vytváří propojené vzdělávání (děti využívají Centra aktivit v obou třídách). Uplatňování principů programu Začít spolu a plánování podle H. Gardnera klade důraz na individuální přístup k dětem a rozvoj schopností, znalostí i dovedností prostřednictvím činnostního učení. Učitelky připravují širokou nabídku aktivit, do jejichž plánování děti dílčím způsobem zapojují.
 
Kontakt:

Mgr. Tereza Kaplanová, DiS.

Ředitelka školy

Mateřská škola Uhersko, okres Pardubice

📞 +420 737 785 743

✉️ msuhersko@email.cz