Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
PV – 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého dítěte a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby dětí.
Anotace:
Komplexní vícezdrojový systém pedagogické diagnostiky zahrnující širokou škálu diagnostických nástrojů podává přehledné a srozumitelné informace nejen o individuálním rozvoji znalostí, dovedností a sociálním zrání jednotlivých dětí, ale také potřebách daného kolektivu. Diagnostická zjištění jsou podkladem pro stanovení cílené individualizované vzdělávací nabídky a nedílnou a přirozenou součástí formativního hodnocení.
Kontext:
Učitelky nastavily vlastní systém pedagogické diagnostiky, který je postaven na efektivním získávání účelných informací potřebných pro jejich další pedagogickou práci s dítětem i celým kolektivem. Vychází z jednotné a společně stanovené vize odpovídající na otázky jak chtějí podporovat vývoj dítěte, jaké podnětové prostředí mu budou vytvářet, jaký styl výchovy a předávání poznatků preferují, které poznatky a činnosti považují za důležité. Informace získávají z vícero zdrojů a různými formami. Výstupy jsou vždy přehledné, srozumitelné a snadno uchopitelné pro ty, kterým jsou primárně určeny, tedy pro pedagogické pracovníky, zákonné zástupce nebo děti. Diagnostická zjištění slouží učitelkám k nastavení a úpravě dalších vzdělávacích strategií, a to i při přechodu do základní školy, umožňují zákonným zástupcům spolupodílet se na předškolním vzdělávání, jsou rovněž nedílnou a přirozenou součástí formativního hodnocení.
Kontakt:
Mgr. et Mgr. Miroslava Škorvánková
Ředitelka školy
Základní škola a mateřská škola Mistrovice
✉️ reditel.mistrovice@seznam.cz