Systematický přístup k řízení školy

Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
PV – 2.1 Vedení školy aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci školy a přijímá účinná opatření.
Anotace:
Ředitelka školy uplatňuje promyšlený a systematický přístup k řízení organizace, který se vyznačuje jasnou vizí a strategickým plánováním. Svůj profesní rozvoj cíleně zaměřuje na aktuální trendy v oblasti školského managementu a pedagogického vedení. Získané poznatky systematicky přenáší do praxe, především v oblasti evaluačních procesů, s důrazem na zlepšování úrovně vzdělávání a vytváření pozitivního školního klimatu.

Kontext:
Ředitelka školy ve spolupráci se zástupkyní systematicky sledují a vyhodnocují práci pedagogického sboru prostřednictvím promyšleného systému hospitační činnosti s poskytováním účelné zpětné vazby. Významným prvkem řízení jsou pravidelná čtvrtletní setkání vedení školy s učitelkami a asistentkami pedagoga, během nichž je vyhodnocována práce v jednotlivých třídách. Součástí řízení pedagogického procesu je systematické sebehodnocení učitelů, které probíhá prostřednictvím pravidelných autoevaluačních dotazníků, průběžné reflexe vlastní práce a vzájemných hospitací. Pedagogové také vedou svá profesní portfolia, v nichž dokumentují svůj odborný růst. Aktivní přístup vedení školy k evaluačním procesům se pozitivně odráží v systematickém zvyšování kvality vzdělávacího procesu, vytváření příznivého klimatu ve třídách i celé škole.
 
Kontakt:

PhDr. Mgr. Radka Marečková Melicherová

Ředitelka školy

Mateřská škola, Chrudim 3, Sv. Čecha 345

📞 +420 736 675 763

✉️ ms.chrudim@worldonline.cz