Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
ZV – 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého žáka a při plánování a realizaci výuky zohledňují individuální potřeby žáků
Anotace:
Úspěšně realizovaná podpora nadaných žáků - škola k této činnosti účinně využívá vlastní zpracovaný komplexní program, který vychází z deklarované a zveřejněné vize školy; obsahuje jasně definované úkoly a zodpovědnosti pedagogů vedoucích k podpoře žáků s nadáním, včetně nástrojů k realizaci.
Kontext:
Ve škole se daří identifikovat nadané žáky na prvním stupni a úspěšně realizovat jejich podporu - škola k této činnosti vytvořila vlastní zpracovaný komplexní program, využila cíleně disponibilních hodin, nadaní žáci se tak vzdělávají v předmětech speciálně koncipovaných pro rozvoj nadání podle zájmu a jejich schopností. Na prvním stupni jsou to pro první ročník zájmový kroužek Sovičky, od druhého do pátého ročníku výuka (v rámci disponibilních hodin) ve skupinách žáků - Malí Koumáci a Velcí Koumáci. Vzdělávání nadaných žáků ve škole řídí školní koordinátor podpory nadání.
Kontakt:
Mgr. Ondřej Vomočil
Ředitel školy
Základní škola Litomyšl, Zámecká 496, okres Svitavy