Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
ŠPZ – 1.3 ŠPZ spolupracuje s vnějšími partnery takovým způsobem, který naplňuje potřeby vzdělávání a osobnostní rozvoj jejich klientů. Spolupráci využívá k vlastnímu rozvoji a zkvalitňování činnosti
Anotace:
Poradenští pracovníci speciálně pedagogického centra rozvíjejí široké partnerské aktivity a prostřednictvím úzké součinnosti s partnery dosahují komplexní a kvalitní péče o své klienty od jejich dětství až do dospělosti. V maximální možné míře realizují návštěvy ve školách a školských zařízeních, úzce spolupracují s pedagogy i zákonnými zástupci. Metodicky je vedou, organizují pro ně i pracovníky školských poradenských zařízení odborně zaměřená setkávání. Značnou pozornost věnují efektivní a konkrétně zaměřené součinnosti s odborníky ve zdravotnictví a v sociálních službách, s jejichž pomocí zajišťují provázanost péče o své klienty napříč resorty. Významně se podílejí na zkvalitnění mezirezortní spolupráce napříč ministerstvy školství, zdravotnictví, práce a sociálních věcí v oblasti propojení péče o klienty se sluchovým postižením. Zapojují se do mezinárodních aktivit, jejichž přínosem je nejen prohlubování dovedností poradenských pracovníků, ale i podíl na vytváření inovativních přístupů či metodických postupů pro zkvalitnění péče o klienty.
Kontext:
Poradenští pracovníci v úzké součinnosti se širokou škálou partnerů zajišťují komplexní a kvalitní péči o své klienty od jejich útlého věku až do dospělosti. V maximální míře spolupracují s pedagogy škol a školských zařízení i se zákonnými zástupci. Důsledně monitorují naplňování podpůrných opatření, vyhodnocují efektivitu poskytované podpory a zabezpečují pravidelnou výuku speciálních dovedností svých klientů. Pedagogy i zákonné zástupce metodicky vedou, organizují pro ně i pracovníky školských poradenských zařízení odborně zaměřená setkávání. Pořádají ve spolupráci s různými organizacemi pro klienty volnočasové aktivity a pobytové akce, vytvářejí pro ně široké spektrum výukových či metodických materiálů, didaktických a jiných pomůcek včetně knih nebo komunikačních strategií pro neslyšící zákonné zástupce. Celistvost péče o klienty se sluchovým postižením zaštiťují prostřednictvím Centra komplexní odborné podpory, jehož součástí je i Centrum rané péče a Centrum metodické podpory. Věnují značnou pozornost součinnosti s odborníky ve zdravotnictví a v sociálních službách, s jejichž pomocí zajišťují co nejefektivnější provázanost péče o své klienty napříč resorty. Současně se významně podílejí na zkvalitnění mezirezortní spolupráce napříč zainteresovanými ministerstvy v oblasti provázanosti poskytované péče. Aktivně se zapojují do mezinárodních aktivit, kde získávají nové znalosti a podílejí se i na vytváření inovativních přístupů a metodických postupů péče o klienty se sluchovým postižením.
Kontakt:
Mgr. Pavla Pražáková
Vyšší odborná škola, Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Štefánikova 549
✉️ pavla.prazakova@ckop.cz