Systém pedagogické diagnostiky

Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
PV – 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého dítěte a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby dětí.
Anotace:
Podporující pedagogický styl založený na efektivním systému pedagogické diagnostiky.
Kontext:
MŠ Větrná již pátým rokem využívá diagnostického nástroje iSophi pro účely získávání informací o míře školní připravenosti v 7 klíčových rozumových oblastech (grafomotorice, matematických představách, prostorové a časové orientaci, zrakovém a sluchovém vnímání, verbálním myšlení). Tento nástroj je vytvořen pro věkové kategorie 3 - 4 roky, 4 – 5 let, 5 – 7 let dítěte. MŠ Větrná používá diagnostiku pro všechny věkové kategorie. Mezi výhody používání diagnostického nástroje iSophi patří, že získané informace slouží k zacílení vzdělávání, ukáží, které oblasti jsou u dítěte oslabené, které oblasti je zapotřebí posilovat, což je základem pro individuální přístup při vzdělávání dítěte, nástroj poskytuje i statistické přehledy úrovně všech dětí ve třídě, což umožňuje opět cílené plánování individuálního přístupu a práci ve skupinách, používání diagnostiky přispívá i k prohloubení komunikace s rodiči, rodiče vítají podrobnější informace o připravenosti svých dětí, rodiče získávají v tištěné podobě přehledný grafický výstup o úrovni svého dítěte, rodiče mohou využít pravidelných vypsaných konzultačních dnů, které jsou naplánovány v každém měsíci pro účely konzultací ohledně úrovně svých dětí, pro rodiče dětí ve věkové kategorii 5 – 7 let se v měsíci březnu uskuteční konzultační hodiny pro účely posouzení školní zralosti jejich dětí – k dispozici mají učitelky výstupy z diagnostiky za celé období účasti dítěte v předškolním vzdělávání a portfolio dítěte, rodiče získají ucelené informace před zápisem dětí do 1. tříd ZŠ a případně mohou řešit i OŠD v dostatečném předstihu.
 
Kontakt:

Mateřská škola, Ústí nad Labem, Větrná 2799/1, příspěvková organizace

✉️ reditelka@ms-vetrna.cz