Strategický plán rozvoje školy jako společná cesta

Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
ZV – 1.1 Škola má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují
Anotace:
Kvalitně zpracovaný Strategický plán rozvoje školy na období 2024–2030, na jehož vývoji se podíleli všichni pedagogové školy, s pozitivním dopadem na jeho sdílení.
Kontext:
Vytváření nového plánu rozvoje školy vyšlo z logické potřeby nahradit končící strategii novou na ni navazující. Kromě výsledku - tedy Strategického plánu rozvoje školy na období 2024–2030 - byly neméně důležité dva aspekty: - proces tvorby - participace všech pedagogů školy (rozdělených do několika týmů) na tvorbě strategie. Tvorba nové strategie byla řízena externím odborníkem - facilitátorem, který pedagogy prováděl jednotlivými fázemi procesu jako byla analýza (personálního stavu, demografického prostředí, ekonomického prostředí, konkurenčních škol, informačního systému a komunikace, vzdělávací nabídky, kultury školy), vyhodnocení analýzy, stanovení mise (co děláme a co nás odlišuje od druhých), stanovení vize (jakého stavu chceme dosáhnout a kde se vidíme v roce 2030) s motem „Řekni mi a zapomenu, ukaž mi a já si zapamatuji, nech mě to dělat a já pochopím.“, stanovení strategických priorit a cílů včetně jejich rozpracování (stanovení časové relace, odpovědných osob, kritérií, indikátorů a nástrojů). Jednotlivé fáze probíhali s časovým odstupem, ve kterém si týmy pedagogů mohly utřídit myšlenky a postoje. Celý proces je přehledně zpracován formou tabulek, výsledků dotazníků, grafů, diagramů a bohaté fotodokumentace.
 
Kontakt:

Mgr. Jaromír Cihlář

Ředitel školy

Základní škola Želiv, okres Pelhřimov, 394 44 Želiv 220

✉️ j.cihlar@zszeliv.cz