Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
ZV – 6.2 Škola poskytuje účinnou podporu všem žákům s potřebou podpůrných opatření
Anotace:
Škola je proaktivní ve vytváření podmínek a hledání nových cest pro systematickou a průběžnou podporu žáků širokého spektra vzdělávacích potřeb. Společné vzdělávání je přirozeně integrováno do kultury školy, principy vyvážené inkluze jsou nedílnou součástí plánování, realizace a evaluace pedagogických procesů.
Kontext:
Škola dynamicky reaguje na měnící se složení žáků v heterogenních třídách a vytváří podmínky pro funkční pružný systém podpory nejen žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale i žáků nadaných. Ve škole působí spolupracující tým školního poradenského pracoviště, nově byla vytvořena pozice koordinátora nadání. Ředitelka školy, která se aktivně vzdělává v oblasti mentoringu pro práci s nadanými žáky, poskytuje všem pedagogům v této oblasti účinnou metodickou podporu. Pedagogové mají možnost zúčastňovat se konferencí a dalších vzdělávacích programů pro práci s nadanými žáky, čehož hojně využívají a získané znalosti následně sdílejí a vzájemně se inspirují. Škole se tak daří systematicky identifikovat žáky, kteří vykazují vyšší kognitivní schopnosti nebo disponují rozvinutými dovednostmi v jiných oblastech. Pedagogové se zaměřují na zjišťování individuálních potřeb těchto žáků, na podporu sebevyjádření, rozvoj tvořivosti, objevování silných stránek a efektivní využití jejich schopností a dovedností. Vyhledávají účinné strategie, postupy a formy výuky pro naplňování vzdělávacích potřeb žáků a všestranný rozvoj jejich vzdělávacího potenciálu.
Kontakt:
Mgr. Alena Roubínová
Základní škola Kadaň, ul. Chomutovská 1683, okr. Chomutov
📞 +420 607 560 015
✉️ reditelka-3zs@ktkadan.cz