Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
SV – 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků.
Anotace:
Důraz kladený na environmentální vzdělávání a jeho propojení s aktivitami primární prevence podporuje všestranný rozvoj žáků a vytváření zdravých vztahů mezi aktéry vzdělávání.
Kontext:
V souladu s profilací škola dlouhodobě organizuje v rámci nespecifické prevence adaptační kurzy, víkendové a prázdninové akce orientované na ekologickou i sociální problematiku. Adaptační kurzy globální výchovy za účasti vyučujících z oblasti přírodních věd a třídních učitelů jsou realizovány jako pobytové ve spolupráci s centrem ekologické výchovy Dřípatka. Primárně jsou kurzy nastavené pro první ročníky a konají se na začátku školního roku, pro žáky ostatních ročníků v případě potřeby. Dalších aktivit s tímto zaměřením se mohou žáci účastnit o prázdninách či víkendech v průběhu školního roku. Propojení pobytu v přírodě a využití zážitkové pedagogiky podporuje vytváření zdravých vztahů v rámci školního kolektivu i rozvoj kompetencí potřebných pro environmentálně odpovědné jednání.
Kontakt:
Mgr. Pavel Kavřík
Ředitel školy
Gymnázium, České Budějovice, Jírovcova 8
📞 +420 389 603 632
✉️ kavrik@jirovcovka.net