Nástroje pedagogické diagnostiky

Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
PV – 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého dítěte a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby dětí.
Anotace:
Promyšlené vzdělávání na základě pedagogické diagnostiky vytvářelo diferenciovanou vzdělávací nabídku odpovídající spektru potřeb dětí ve třídě. Pedagogové využívali silných stránek dítěte k rozvoji slabších oblastí.
Kontext:
Škola se v roce 2018 zapojila do vývojového projektu, který byl primárně zacílen na pedagogickou diagnostiku dětí předškolního věku se zaměřením zejména na téma individualizace vzdělávání v MŠ a sekundárně k podpoře rozvoje znalostí pedagogů v této oblasti. Ta v praxi příkladně a důsledně využívá vhodné diagnostické nástroje dávající přehled o úrovni dovedností dítěte. Jejím využitím bylo podporováno průběžné sledování individuálních pokroků dětí a umožňovalo získávat přínosné informace k dalšímu vzdělávání. Závěrečné evaluační výsledky kvalitně monitorovaly jednotlivé znalosti a dovednosti dětí, obsahovaly konkrétní pedagogické záměry pro následnou individualizaci vzdělávání, což umožňovalo účinně realizovat pedagogickou intervenci. Použité nástroje rozvíjely mj. kognitivní oblasti pro rozvoj informatického myšlení např: prostorovou představivost, matematické dovednosti, zrakové, sluchové a časové vnímání. Výsledky pedagogické diagnostiky sdílí škola se zákonnými zástupci s cílem zlepšovat podmínky vzdělávání a tím zvyšovat budoucí potenciál dětí.
 
Kontakt:

Bc. Jana Hermanová

Mateřská škola "Klíček", Liberec, Žitná 832/19, příspěvková organizace

📞 +420 485 130 939

✉️ ms54.lbc@volny.cz