Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
SV – 2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optim. person. podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relev. potřeb každého pedagoga a jeho prof. rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu ped. zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy.
Anotace:
Škola vytvořila systém podpory nových pedagogů při adaptaci na školní prostředí.
Kontext:
Manuál pro začínající učitele je nejen pro začínající učitele a vznikl v návaznosti na obměnu pedagogického sboru s cílem usnadnit adaptační proces novým kolegům. Usnadňuje rychlou orientaci v administrativních postupech, školním provozu a organizačních záležitostech. Zlepšuje komunikaci mezi učiteli navzájem, mezi nimi a vedením školy. Přehledná struktura otázek a odpovědí umožňuje rychlé vyhledání klíčových informací, včetně praktických příloh, jako jsou vzory směrnic, harmonogram školního roku a kontakty na podpůrné služby. Poskytuje přehled o školním provozu, administrativních povinnostech, organizaci výuky. Zaměřuje se na usnadnění orientace ve školním prostředí a snižování administrativní zátěže. Manuál podporuje kvalitní výuku, protože definuje očekávání ohledně struktury hodin, interakce se žáky a záznamů o výuce. Manuál je průběžně aktualizován podle aktuálních potřeb a zkušeností z praxe.
Kontakt:
Mgr. Jindřich Synek ml.
Střední odborná škola stavební a Střední odborné učiliště stavební, Kolín II, Pražská 112
✉️ synek.j@stavebnikolin.cz
🌐 www.stavebkakolin.cz