Anotace:
Systematická činnost školního poradenského pracoviště, zajištění odborných pracovníků a spolupráce školy se sociálními partnery přispívá ke zkvalitňování podmínek poskytovaného vzdělávání, snižování nerovností ve vzdělávání, eliminaci vysoké absence žáků a rizikového chování a napomáhá zvyšovat školní úspěšnost žáků.
Kontext:
Školu navštěvuje vysoké procento žáků z málo podnětného rodinného prostředí. Díky podpoře vedení, systematické práci členů školního poradenského pracoviště, jehož členy jsou kromě výchovné poradkyně a školní metodičky prevence také školní psycholog, speciální pedagog, sociální pedagog a terénní pracovník, účinné spolupráci s třídními učiteli a efektivní terénní prací přímo v rodinách se daří eliminovat vysoké absence žáků, jejich rizikové chování a zároveň snižovat školní neúspěšnost žáků. Efektivně je nastavena nejen práce s jednotlivci (konzultace, krizové intervence), ale i třídními kolektivy. Velmi efektivní pro zlepšení docházky žáků do školy je intervence terénního pracovníka v rodinách, se kterými řeší např. příčiny a dopady zvýšené absence žáků na vzdělávání. Žáci mají možnost smysluplného trávení volného času v odpoledním klubu nebo v pestrých zájmových útvarech. Díky spolupráci s potravinovou a nábytkovou bankou, sociálním šatníkem a dalšími neziskovými organizacemi a nízkoprahovými centry jsou pro žáky ve škole zajištěny bezplatné obědy, svačiny, hygienické potřeby pro dívky, ošacení a základní nábytek do domácností žáků i jejich podpora v oblasti přípravy na vyučování.