Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
ZV – 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů
Anotace:
Dlouhodobá aktivní podpora polytechnického vzdělávání významně přispívá k rozvoji digitálních kompetencí žáků a úspěšné reprezentaci školy v soutěžích na mezinárodní úrovni.
Kontext:
Škola se ve výuce informatiky a pracovních činností zaměřuje na programování a robotiku. Cílem je seznamovat žáky v základních principech s fungováním IT průmyslu a automatizace výroby, což podporuje jejich hlubší zájem o technologie a inovace a připravuje je na stále více digitalizovaný svět. Pro zkvalitnění výuky a nadstandardních aktivit škola za finanční podpory sociálních partnerů vybavila učebnu robotiky moderními stavebnicemi LEGO Education, Nezha, VEX-IQ a mBOT. Tyto učební pomůcky jsou využívány nejen během hodin informatiky, ale i v době přestávek a v rámci mimoškolních aktivit (např. zájmového útvaru RoboTitans, v němž se učí programátorské jazyky a navrhují vlastní konstrukce robotů). Výuka polytechniky a robotiky na škole ukazuje, jak efektivně propojit teorii s praxí. Robotika je součástí nejen výuky informatiky, ale je začleněna i do fyziky, matematiky, anglického jazyka a pracovních činností. Žáci tak rozvíjejí svou slovní zásobu v oblasti robotiky, učí se aplikovat matematické a fyzikální principy při návrhu a konstrukci robotů a zároveň zlepšují své logické myšlení, kreativitu a týmovou spolupráci.
Kontakt:
Mgr. František Kindermann
Základní škola Litoměřice, Na Valech 53
📞 +420 739 587 438
✉️ reditel@skolanavalech.cz