Systematická podpora pro všechny pedagogy

Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
ZV – 2.3 Vedení školy usiluje o zajištění optim. person. podmínek pro vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relev. potřeb každého pedagoga a jeho prof. rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu ped. zkušeností s dalšími školami a účinně podporuje začínající pedagogy
Anotace:
Škola má efektivní systém podpory všech pedagogických pracovníků založený na systematické práci s plány osobního rozvoje, vzájemných hospitací a tandemové výuky.
Kontext:
Ve škole docházelo k časté obměně pedagogických pracovníků. Vedení školy hledalo systém, který by vedl k jednotné a systematické podpoře nastupujících pedagogů a zároveň systém, kterým by podpořil profesní růst pedagogů. Cílem vedení školy bylo vytvořit kvalitního učitele, který se aktivně zapojí do vzdělávacího procesu. Začínajícího učitele provádí v průběhu adaptačního období mentor, který ho seznamuje nejen s organizací školy, ale také s využívanými metodami a formami výuky. Náslechy a vzájemné hospitace jsou analyzovány i za přítomnosti vedení školy. Začínající učitel si uvědomuje svůj profesní vývoj a další směřování. Všichni pedagogové si stanovují v plánu osobního rozvoje cíle v souladu s vizí školy (vytváření pozitivního prostředí pro vzdělávání) a cíle osobní. Důležité pro vedení školy je to, aby se cíle osobního rozvoje pedagogů promítaly do kvality poskytovaného vzdělávání. To se škole daří, protože dokáže efektivně propojovat tradiční a alternativní výuku. Vedení a podpora pedagogů ze strany vedení školy jsou tak založeny na vlastní zodpovědnosti za svůj profesní růst, který se promítá do kvality poskytovaného vzdělávání.
 
Kontakt:

Mgr. Ester Nováková

Ředitelka školy

Základní škola Nová Role, příspěvková organizace

📞 +420 734 705 338

✉️ reditel@zsnovarole.cz