Motivace žáků k učení prostřednictvím ucelené nabídky mimoškolních aktivit

Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
ZV – 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj žáků
Anotace:
Plánování, realizace, vyhodnocení a prezentace různorodých mimoškolních aktivit, ke kterým jsou žáci pozitivně motivováni, má efektivní dopad na jejich osobnostní rozvoj, vlastní proces učení a na předcházení školnímu neúspěchu.
Kontext:
Příklad inspirativní praxe přestavuje možnost uceleného systému podpory pozitivní motivace žáků k učení a k dosahování úspěšnosti ve vzdělávání i možnost žáků prokázat získané kompetence prostřednictvím pestré nabídky mimoškolních aktivit. Základním faktorem k dosažení cílového stavu jsou odborně zdatní, erudovaní a vstřícní pedagogové a sociální partneři školy. Strategie širokého zapojování do mimoškolních i prezentačních akcí je určena nejen nadaným a motivovaným žákům, ale i žákům s potřebou podpory. Škola učí žáky zdravému životnímu stylu, aktivně vyhledává případná rizika. Tradičně jsou prováděna vlastní elektronická dotazníková šetření. Na základě negativních zjištění, např. ve spolupráci se školní jídelnou, prostřednictvím workshopů a interaktivních aktivit, je u žáků podporováno povědomí o zdravém stravování, pravidelném denním režimu a duševní pohodě. Realizovány jsou zahraniční jednodenní i vícedenní pobyty, probíhá dlouhodobá spolupráce s partnerskou školou v německém Ortrandu (https://mzslibstat.cz/o-skole/partnerska-skola-ortrand/), kterou se podařilo rozšířit o společnou spolupráci se švédskou školou ve Skärhamnu. Pro žáky jsou v průběhu druhého stupně ZŠ pořádány vícedenní mimoškolní výjezdy s různorodou tématikou (adaptační pobyt, lyžařský kurz, sportovně-branný kurz, absolventské práce žáků devátého ročníku). Jsou nastavena kritéria vyhodnocování jednotlivých aktivit. Zvláštní pozornost je dlouhodobě věnována bezpečnosti v dopravě. Žáci školy prokazují v této oblasti výborné teoretické i praktické znalosti a dovednosti, úspěšně reprezentovali Českou republiku v evropském finále Dopravní soutěže (https://mzslibstat.cz/navsteva-na-ministerstvu-dopravy/). Škola se stala akreditovaným testovacím střediskem mezinárodního konceptu ECDL/ICDL. Vycházející žáci v případě zájmu získávají absolvováním zkoušky v rámci programu mezinárodně uznávaný certifikát o dosažení určité úrovně kvalifikace pro práci s digitálními technologiemi (https://mzslibstat.cz/ecdl/).
 
Kontakt:

Mgr. Jana Marková, MBA

Ředitelka školy

Masarykova základní škola Libštát, příspěvková organizace

✉️ skola@mzslibstat.cz