Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
PV – 2.4 Vedení školy usiluje o optimální materiální podmínky vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání.
Anotace:
Promyšlené uspořádání prostoru a pomůcek v mateřské škole, ve kterém se děti cítí bezpečně, a které jim pomáhá k soustředění, k samostatnosti a k učení se na základě vlastní vnitřní motivace.
Kontext:
Ve třídě je vše smysluplně uspořádané, podnětné, připravené pro individuální i skupinové aktivity, které dětem umožňují učit se na základě vlastní volby, prožitkem, činností a v souvislostech. Děti si učitelkami nabízené nebo vlastní aktivity připravují samostatně na tácky (pokud pracují na stolečku) nebo na kobereček (pokud pracují na zemi). Každá hračka nebo pomůcka má své místo samostatně (není tedy např. 5 stavebnic na sobě v jedné poličce). Významným prvkem propojujícím aktivity školy s reálným životem je funkční dětská kuchyňka, kde se děti učí novým dovednostem a rozvíjejí tím i porozumění každodenním činnostem.
Kontakt:
Jana Hrázská
Ředitelka školy
Mateřská škola a Základní škola Na rovině v Chrudimi