Projektové enviromentální vzdělávání v Ekoškole

Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
PV – 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj dětí.
Anotace:
Enviromentální vzdělávání v Ekoškole bylo založené na aktivní práci a činnosti dětí v přirozeném prostředí školy a v přírodě během ročních projektů v úzké spolupráci se zákonnými zástupci (členové ekotýmu), zapojení a pořádání různých EVVO projektů i pro širší veřejnost.
Kontext:
Mateřská škola se profiluje třídními celoročními projekty EVVO, je zapojena do mezinárodního programu Ekoškola v mateřské škole, rovněž je oceněna jako Zelená škola Olomouckého kraje 2023/2024. Jedna třída mateřské školy iniciuje aktivitu prostřednictvím ekotýmu složeného z učitelek mateřské školy, zákonných zástupců a jejich dětí. Pravidelná setkávání jsou pro ekotým důležitá, zhodnotí dosavadní aktivitu a na základě analýzy plánuje činnosti, další úkoly a aktivity. Zapojuje se do různých charitativních projektů, projekt „ ukliďme město, inspiruje a oslovuje i širší veřejnost. Rovněž je třída zapojena do projektu s 6. třídou základní školy v subjektu školy: „Mám mladšího kamaráda“. Tento projekt je zaměřen na úzké spolupráci dětí a žáků napříč rozlišného věku. Prostřednictvím projektu dochází k propojení dětí a žáků při společných akcích a aktivitách, empatie, respektu, tolerance a ohleduplnosti vůči zúčastněných. Enviromentální vzdělávání je součástí vzdělávacího procesu celého subjektu školy a spolupracuje na jednotlivých projektech, což propojuje předškolní a základní vzdělávání a umožňuje plynulý vstup dětí do základního vzdělávání.
 
Kontakt:

Lucie Príbelová

Základní škola a mateřská škola Hranice, Struhlovsko, příspěvková organizace

✉️ lucie.pribelova@zsstruhlovsko.cz