Děti spolurozhodují o věcech, které se jich týkají

Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
PV – 3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti.
Anotace:
Učitelky svým empatickým pedagogickým přístupem u dětí podporují rozvoj odpovědnosti, samostatnosti a všestranný osobnostní rozvoj.
Kontext:
Pedagogové hrají klíčovou roli v rozvoji demokratických hodnot a občanských kompetencí u dětí. Tento proces zahrnuje aktivní zapojení dětí do rozhodování o záležitostech, které se jich přímo týkají. Pedagogové vytvářejí prostředí, ve kterém jsou děti povzbuzovány k tomu, aby si vyjadřovaly a sdílely své názory. Tímto způsobem se děti učí, jak důležité je mít vlastní hlas a jak ho efektivně využívat v demokratické společnosti. Důležitým aspektem tohoto přístupu je poskytování příležitostí pro děti, aby se mohly podílet na rozhodovacích procesech. Pedagogové zajišťují, že děti mají prostor pro diskusi a že jejich názory jsou brány vážně. Tento přístup nejen podporuje rozvoj kritického myšlení a sebevědomí, ale také posiluje pocit zodpovědnosti a angažovanosti ve společenském dění. Celkově lze říci, že pedagogové, kteří aktivně zapojují děti do rozhodování a podporují jejich schopnost vyjádřit vlastní názor, přispívají k výchově informovaných a angažovaných občanů, kteří jsou připraveni se podílet na demokratických procesech.
 
Kontakt:

Bc. Alice Neudörflová

Mateřská škola Úhřetice okres Chrudim

✉️ ms.cejkovice@volny.cz