Podpora samostatnosti dětí při stravování

Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
PV – 4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj dětí.
Anotace:
Organizace stravování dětí, která zahrnuje jejich aktivní zapojení do přípravy stolování a umožňuje jim samostatnost při sebeobsluze, nejenže podporuje jejich samostatnost a zodpovědnost, ale také významně přispívá k jejich osobnímu rozvoji.
Kontext:
Ve škole se daří ve velké míře aktivně zapojovat děti při stravování. Přesnídávka a odpolední svačina jsou realizovány průběžně (děti mají flexibilní časový úsek, během kterého mohou jíst podle vlastního uvážení). Ve škole je nábytek určený pro výdej stravy ve třídách v takové výšce, aby se děti mohly samostatně obsluhovat - nandávat si samostatně na tácky přesnídávku a svačinu, pečivo a chléb si samy mažou. Při obědě si nalévají polévku a na talíř nandávají hlavní chod. Mohou si volit množství jídla a vybírat si a nalévat nápoje. Děti si samy připravují prostírání a po jídle si své místo uklidí. Tím, že se děti mohou více zapojit do procesu stravování jsou nejen samostatnější a sebevědomější, ale proces stravování je plynulý a klidnější. Také to může přispět k lepšímu vztahu dětí k jídlu a k větší ochotě ochutnávat nové potraviny.
 
Kontakt:

Bc. Lucie Kudláčková

Ředitelka školy

Mateřská škola Úhřetice okres Chrudim

✉️ ms.uhretice@seznam.cz