Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
PV – 4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů.
Anotace:
Pro rozvoj digitálních kompetencí škola hojně využívá prostředků informačních technologií, dokáže originálně propojit environmentální vzdělávání s vytvářením digitálních výstupů.
Kontext:
Vyvrcholením integrovaného bloku Třídíme odpad bylo vytvoření animovaného filmu, ve kterém děti prezentují své znalosti k tématu a výsledky výtvarných aktivit, přičemž uplatňují své kreativní myšlení. Příkladně byly položeny základy digitálních kompetencí. Třídíme odpad - postup tvorby filmu Pomocí aplikace ChatterPix Kids lze vytvořit animované mluvící obrázky. Stačí vyfotit, nakreslit čáru, abychom vytvořili ústa, a nahrát svůj hlas. Můžeme takto „rozmluvit“ jakékoli objekty na fotografii či nakresleném obrázku. V aplikaci iMovie pak vytvoříme krátký film. 1. V prohlížeči projektů klikneme na Vytvořit nový. ... 2. Klikneme na Film. ... 3. Po vytvoření projektu přidáme klipy z událostí v seznamu Knihovna nebo videoklipy a fotky z knihovny aplikace Fotky. iMovie může film vytvořit automaticky nebo nás provede procesem vytváření vlastního díla za pomoci předpřipravených videošablon.
Kontakt:
Bc. Miroslava Hovjacká
Ředitelka školy
Mateřská škola Plzeň-Lhota, Ke Křížku 19, příspěvková organizace