Podpora nadaných

Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
SVČ – 4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého účastníka a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby účastníků.
Anotace:
Středisko volného času se příkladně zaměřuje na včasné rozpoznávání a podporu talentu a nadání účastníků různých věkových kategorií napříč obory zájmového vzdělávání při využívání stanovených strategií a nástrojů. Sledování výsledků zájmového vzdělávání s cílem podporovat talent a nadání je systematické a efektivní, což opakovaně dokládají výborné úspěchy účastníků jak na úrovni regionální, tak celostátní i nadnárodní.
Kontext:
Středisko volného času usiluje o to, aby vzdělávání bylo zajímavé, dynamické, aby byli účastníci zájmového vzdělávání nuceni hledat cesty k řešení problémů, aby docházelo k rozvíjení myšlení a schopnosti pracovat v týmu, domlouvat se spolu, navzájem se respektovat, společně plánovat a společnou činnost vyhodnocovat. Středisko volného času umožňuje účastníkům realizovat se zapojením do řady soutěží vědomostních, tanečních, sportovních, výtvarných, hudebních a dramatických, v oblasti techniky i přírodních věd. Rozvíjeny jsou komunikačních schopností a prezentace navenek. Středisko volného času umožňuje účastníkům participovat v projektech a zapojovat se do aktuálních individuálních prací, které rozvíjí jejich nadání a posiluje osobnostní potenciál a zdravé sebevědomí. Mimořádně nadaní účastníci mají upraven způsob vzdělávání tak, aby byli dostatečně motivováni, je s nimi individuálně pracováno nad rámec plánu kroužku a mají možnost většího uplatnění a rozvoje. Ředitelka informuje rodiče a komunikuje s nimi o nadání účastníka a jeho následném rozvoji. Umožňuje rodičům zažít společně úspěch přímo ve vzdělávání, rovněž zve rodiče na vystoupení, prezentace a soutěže.
 
Kontakt:

Bc. Eva Tischlerová

Ředitelka SVČ

Středisko volného času RADOVÁNEK

📞 +420 737 215 121

✉️ tischlerova@radovanek.cz