Přiklad inspirativní praxe ke kritériu:
ZUV – 5.2 Výsledky vzdělávání žáků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů
Anotace:
Pěvecký sbor a jeho vedení má dlouhodobě vysokou kvalitu, dosahuje tak úspěchů na celostátní i mezinárodní úrovni.
Kontext:
Sušický dětský sbor má dlouholetou tradici. Jeho úspěšnost je podložena přípravnými dětskými sbory z kterých hlavní sbor čerpá. Na hodinách sboru jsou využívány inovativní metody a formy výuky s vysokou mírou participace žáků. Velký důraz je kladen na rozcvičení a uvolnění všech částí těla a také na propojení duševna a fyzična při samotném zpěvu. Vícehlasy jsou velmi kreativně aranžované. Výrazová pestrost je dána zejména čistotou vícehlasů, prací s rytmem a dechovými technikami. Výuka probíhá prostřednictvím tandemu dvou sbormistrů a korepetitora. Oba vyučující fungují sehraně a každý z nich se zaměřuje na odlišné aspekty výuky společně s korepetitorem. Syntézou dvou různých pojetí vzniká optimální funkční forma nácviku. Žáci jsou zapojeni do výuky nejen jako interpreti, ale také jako spoluorganizátoři kulturních akcí. Díky usilovné uvědomělé kolektivní a systémově podporované práci sbor dosahuje výborných výsledků v tuzemsku i zahraničí.
Kontakt:
Základní umělecká škola Františka Stupky, Sušice, Lerchova 255, okres Klatovy
📞 +420 774 518 628
✉️ verza@seznam.cz