Velmi důležitou podmínkou úspěšného zavedení systému je to, že se ředitelce postupně dařilo získat odborně zdatné pedagogy, asistentky i provozní pracovníky, kteří sdílejí filozofii školy a chápou, že takto vedená diagnostika je přínosem pro rozvoj dětí.
Časové nároky jsou především spojeny s tím, že pedagogové provádějí diagnostiku v rámci běžné pracovní doby, během nepřímé činnosti. Vzdělávání absolvují s ohledem na provozní možnosti školy, dále probíhá vzájemné sdílení poznatků ze seminářů, což umožňuje úsporu času pro zaměstnance, kteří se seminářů neúčastní, ale získají žádoucí užitečné poznatky.
Materiální nároky jsou minimální, vychází z podstaty a každodenního fungování mateřské školy. Finanční nároky tvoří především náklady na vzdělávání pedagogů (v rámci DVPP). Dalším souvisejícím nárokem je průběžné vzdělávání v oblasti speciální pedagogiky, komunikace a podpory dětí se SVP.