Materiální:
Učební pomůcky jsou převážně zajištěny v doporučení, vydaném školským poradenským zařízením (speciální učebnice, pracovní sešity a speciální pomůcky; literatura apod.). Počítači, chromebooky a softwarem škola disponuje díky inkluzivním projektům a díky podpoře z Národního plánu obnovy. Z vlastních prostředků škola nakupuje knížky a pracovní sešity do předmětu Hodnotové vzdělávání a materiály do FIE (viz výše). Některé činnosti financují rodiče.
Finanční:
Finanční zdroje na popisované aktivity získává škola kromě standardního financování především z různých výzev, dotačních programů a grantů (MŠMT, Operační programy EU, Národní plán obnovy, programy Socrates, Comenius, Erasmus a Erasmus+, Přeshraniční spolupráce Euroregionu Silesia a další). Na zpracování projektů se podílí v největší míře vedení školy, které u některých projektů využilo externí firmu (k podání žádosti, realizaci projektu i na finanční vypořádání).
Personální: Ve škole působí kvalifikovaný a aktivní pedagogický sbor a kvalitně obsazené školní poradenské pracoviště (školní psycholog, školní speciální pedagog, kariérový poradce, metodik prevence, koordinátor nadání, koordinátor inkluze, popřípadě sociální pedagog). Pedagogičtí pracovníci se účastní DVPP a seminářů o podstatě různých metod a nástrojů a o tom, jak identifikovat žáky, kteří potřebují podporu, a jak aplikovat konkrétní metody a nástroje pomoci.
Časové:
Realizace systému spadá do přímé i nepřímé pedagogické činnosti. Mnoho menších a také podpůrných aktivit (doučování, speciální pedagogická péče, vedoucí kroužků) je realizováno formou dohod (DPČ či DPP). Některé činnosti jsou realizovány i nad rámec pracovní doby bez nároku na finanční ohodnocení. Časově náročná je administrativa, vč. administrativy realizovaných projektů, či příprava DVPP.
Prostorové: Téměř všichni členové ŠPP mají kabinety. Samostatnou místností disponují školní psycholog, speciální pedagogové, metodik prevence, kariérní poradce; chybí samostatný kabinet pro garanta skupin podpory nadání. Škola využívá třídy, které primárně slouží jako družiny v odpoledních hodinách, logopedický kabinet, kabinet speciálních pedagogů, komunikační a relaxační centrum i třídy, kde zrovna neprobíhá výuka.