Největší podíl na vysoké úrovni kvality v oblasti řízení školy a v oblasti netradiční nabídky vzdělávání v MŠ Zubří má nesporně funkční komunikace a klima školy, které jsou kvalitou řízení zásadně ovlivňovány a zpětně úspěšně ovlivňují kvalitu činnosti školy ve všech oblastech. Funkčně zpracovaná dokumentace a v ní stanovená pravidla a postupy jsou velmi důležité, ovšem nepostradatelná je také dovednost ředitele implementovat stanovené záměry do běžného života školy, a hlavně do pedagogických procesů.
Úspěch při naplňování záměrů rozvoje školy vychází z reálných a promyšlených plánů, které reflektují potřeby školy i místní podmínky (např. vazba na environmentální problematiku) v úzké součinnosti se zřizovatelem školy. Strategie realizace cílů je formulována ve školním vzdělávacím programu (dostupný na www.mszubri.cz/o-nas/dokumenty), jehož tvorba je ovlivněna dlouhodobou zkušeností učitelského sboru při práci s dětmi, reálnými příležitostmi (např. využití nově zrekonstruované přírodní zahrady), průběžnými diskusemi i nápady všech zainteresovaných, kteří se na vzniku dokumentu podíleli. Průběžné diskuse jsou vedeny v každodenním kontaktu mezi pedagogy i zaměstnanci školy, zahrnují i projevy a potřeby dětí, které jsou často inspirací pro další nápady a záměry. Také rozhovory se zákonnými zástupci dětí, i výsledky z anket a dotazníků jsou vyhodnocovány a jsou zdrojem inspirace pro případné další záměry ve škole. Nahodilé i řádné podněty jsou společně diskutovány pedagogickou radou, jsou zvažovány a v případě využití formulovány do jasných strategických záměrů. Společná formulace záměrů a jejich přijetí pak vede k úspěšnému naplňování koncepce a odráží se v kvalitě poskytovaného předškolního vzdělávání. Konkrétně je naplnění dosahováno prostřednictvím průmětu ŠVP do třídních vzdělávacích programů, které odrážejí specifika a možnosti i aktuální situaci třídy i dětí a které jsou tedy diferencovány pro různé skupiny dětí a individualizovány dle možností a potřeb na základě pedagogické diagnostiky. Plány jsou otevřené, jsou vytvářeny postupně na základě průběžného vyhodnocování úspěšnosti dětí při vzdělávání. Vedení školy efektivně vyhodnocuje funkčnost plánování a naplňování strategických i konkrétních cílů nejen na základě plánovaného monitoringu, ale významným jevem je i stálý a všeobecný přehled o dění ve škole na všech úrovních.
Dalo by se říct, že heslem je „co jsme spolu vytvořili, za tím si také stojíme a uděláme vše proto, aby se to podařilo“. Tento přístup je jedním z principů, který vedení školy úspěšně uplatňuje.
V rámci dokumentu jsou věcně, přehledně a srozumitelně uvedena pravidla organizace chodu školy, stanoveny kompetence i zodpovědnost všech zaměstnanců. Zdárná realizace a naplňování stanovených pravidel v praxi vychází jednak z formálního prokazatelného seznámení všech zaměstnanců s příslušnými dokumenty, ale hlavně z přístupu vedení školy (ředitelka a zástupkyně ředitelky) k pedagogickému i nepedagogickému týmu. Základem řízení je znalost prostředí, vnímání potřeb každého zaměstnance, a to pracovních i osobních, vlastní příklad ředitelky v pedagogické práci, týmová spolupráce, vstřícná komunikace a osobnostní pojetí manažerské práce.