TANNENBERGEROVÁ, Monika, SVOBODA, Zdeněk, ZILCHER, Ladislav, SMOLÍK, Arnošt. Autoevaluace školy v oblasti inkluze. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2015. http://inkluze.ujep.cz/files/autoevaluacni-nastroj.pdf
TANNENBERGEROVÁ, Monika. Průvodce školní inkluzí aneb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? Praha: Wolters Kluwer, 2016.
SVOBODA, Zdeněk, ŘÍČAN, Jaroslav, MORVAYOVÁ, Petra, ZILCHER, Ladislav. Metodika tvorby strategického plánu pro vytváření inkluzivního prostředí školy. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2015. http://inkluze.ujep.cz/files/metodika_tvorby_strategickeho_planu_pro_vytvareni_inkluzivniho_prostredi_skoly.pdf
ADAMUS, Petr. Metodika hodnocení kvality inkluzivní školy. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2015. https://www.slu.cz/fvp/cz/file/cul/11837ea1-5116-4c83-8234-45c7af8dbc60
LUKAS, Josef. Připravenost školy k inkluzivnímu vzdělávání. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. http://www.nuv.cz/ae/manualy-evaluacnich-nastroju
MRÁZKOVÁ, Jana, KUCHARSKÁ, Anna a kol. Spolupráce školního speciálního pedagoga a asistenta pedagoga ve školách zapojených v projektu RAMPS-VIP III. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2014. http://www.nuv.cz/t/zp
Jarkovská, Lucie, Lišková, Kateřina, Obrovská, Jana, Souralová, Adéla. Etnická rozmanitost ve škole: Stejnost v různosti. Praha: Portál, 2015.