Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Přehled dostupných metodických doporučení
Kompetenční předpoklady ředitele školy
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Aktivní škola – podpora pohybových aktivit školy
Nástroje pro vlastní hodnocení
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Externí hodnocení
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Náměty a inspirace
Mapa aktivit školy
Hodnocení klíčových kompetencí
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Metodická doporučení
Informační systémy České školní inspekce
Příklady inspirativní praxe
Nástroje pro vlastní hodnocení
>
Profil Učitel 21
Profil Učitel 21
Nástroj Profil Učitel 21 je volně dostupná, bezplatná
aplikace pro sebehodnocení digitálních kompetencí učitele
. Sebehodnocení se vztahuje k mezinárodně dohodnutému rámci
DigCompEdu.
Nástroj je k dispozici v on-line podobě na
metodickém portálu RVP.cz
.
Uživatel se po přihlášení může věnovat sebehodnocení ve všech nebo ve vybraných oblastech a dílčích kompetencích a odhadovat svoji úroveň jejich dosažení. (obr. 1)
Obr. 1
Jednotlivé
oblasti
:
Profesní zapojení
Digitální zdroje
Výuka
Digitální hodnocení
Podpora žáka
Podpora digitálních kompetencí žáků
Úrovně dosažení dílčích kompetencí jsou členěny do šesti
úrovní
(obr. 2):
A1 – nováček
A2 – objevitel
B1 – praktik
B2 – odborník
C1 – lídr
C2 – průkopník
Obr.2
Uživatel postupně prochází jednotlivé oblasti a volí ty výroky, které nejlépe popisují jeho dosaženou úroveň v jednotlivých kompetencích. Nástroj nabízí záznam dílčího i celkového sebehodnocení (obr. 3), ke kterému se uživatel může vracet a mapovat svůj pokrok.
Obr.3
Výsledkem je jednostránkový přehled dosažené úrovně v jednotlivých oblastech. (obr. 4) Užitečný je rovněž grafický výstup v podobě pavučinového grafu (obr. 5).
Obr. 4
Obr. 5
Velmi cenné jsou
příklady aktivit
k jednotlivým kompetencím (obr. 6).
Obr. 6
Na sebehodnocení přímo navazuje řada
zdrojů
, které mohou výborně posloužit k sebevzdělávání pedagoga v dané kompetenci (obr. 7).
Obr. 7
Období distanční výuky vynucené pandemií nemoci covid-19 ukázalo zřetelně, že ty školy, které věnovaly dlouhodobě a systematicky pozornost podpoře svých pedagogů v jejich profesním rozvoji v oblasti digitálních technologií, zvládly přechod na distanční výuku bez velkých obtíží. Tyto školy byly svým žákům v průběhu tohoto složitého období mnohem užitečnější než školy, které se využívat digitální technologie pro podporu výuky teprve učily. Zkušenosti z období distanční výuky je vhodné nejen uchovat, ale především využít při plánování profesního rozvoje jednotlivých pedagogů i celé školy.
Přílohy
Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů digcompedu
odkaz na kritérium v základním vzdělávání
odkaz na kritérium ve středním všeobecném (gymnaziálním) vzdělávání
odkaz na kritérium ve středním odborném vzdělávání