Škola se v koncepčních záměrech orientuje na poskytnutí dobrého základu pro další životní a vzdělávací cestu všech dětí podle jejich osobních možností a potřeb, dále na zajištění kvalitní a pestré vzdělávací nabídky s akcentem na osobnostně orientovaný model a inkluzivní vzdělávání. Stanovené cíle se zaměřují též na zajištění perspektivního místa pro zaměstnance, kde budou rádi pracovat a budou motivováni k odbornému růstu (příloha č. 2).
K současnému stavu školy vedla nelehká cesta. Bylo třeba nastavit jasná pravidla, s jejichž pomocí by vedení školu mohlo efektivně řídit, organizovat a rozvíjet všechny zaměstnance školy. Dnes můžeme konstatovat, že představa to byla reálná a škola dosáhla v souladu s propojením analýzy, evaluace a spolupráce všech zaměstnanců optimálního stavu.
V rámci naplňování vize školy je nabízeno rozšířené vzdělávání dětí v oblasti zdravého životního stylu (otužování, zdravá strava, pohybové a sportovní aktivity, osvětové činnosti apod.), rozvoje komunikativních dovedností (podpora čtenářské pregramotnosti), logopedické prevence, seznamování s anglickým jazykem, aktivního využívání informačních technologií, podpory školní připravenosti, ekologické a environmentální výchovy.
V MŠ využívají učitelky inovativní směry tzv. otevřených, pohyblivých a pružných metod s důrazem na volnou hru, která vyžaduje od učitelek velkou odbornou zkušenost, angažovanost a intenzivní pozornost. Cílem ŠVP je umožnit dětem vnímat krásy světa i dění kolem nás a položit základy k zdravému fyzickému, emociálnímu, sociálnímu a kognitivnímu rozvoji osobnosti. Jednotlivé oblasti se učitelky snaží rozvíjet ve vzájemném propojení a v přirozených souvislostech. Atributy jako pocity pohody, bezpečí, sounáležitosti, zdravé sebevědomí, nezávislost a zodpovědnost jsou pro učitelky základními elementy školního kurikula.
Etická výchova, na kterou je brán mimořádný zřetel ze strany vedení školy, posiluje dobré sociální klima a sebevýchovné společenství v jednotlivých třídách mateřské školy tak, aby prosociální etická výchova fungovala jako systematická a účinná primární prevence sociálně nežádoucích jevů v kolektivu dětí.
Učitelský tým školy je plně kvalifikovaný. Vedení školy uplatňuje demokratický princip řízení s vnitřní hierarchií a určenými kompetencemi učitelek. Snahou vedení školy je, aby v pracovním týmu vládly partnerské a liberální vztahy, kde se propojují nové směry ve vzdělávání a výchově a převládá příznivé klima plné kreativity a tvořivosti.
Ředitelka školy se snaží vytvářet tvůrčí atmosféru mezi učitelkami, učitelkami a dětmi, ale i provozním personálem a všemi zaměstnanci a rodiči. Jde o snahu propojit vnitřní a vnější podmínky předškolního vzdělávání (příloha č. 1, str. 6).
Vedení školy vyvíjí značné úsilí, aby se podmínky pro výchovu a vzdělávání neustále zkvalitňovaly, ale zároveň si ověřuje, zda a jakým způsobem jsou využívány a přijímány opatření ke zlepšení stavu. V tomto směru hraje velmi významnou roli efektivně využívaná oblast dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, pravidelně poskytovaná zpětná vazba mezi pedagogy, pedagogy a ředitelkou školy, spolupráce pedagogů při aplikaci získaných poznatků a osvojených kompetencí do praxe.
MŠ je od března 2019 fakultní mateřskou školou, jelikož dlouhodobě dosahuje výborných výchovných a vzdělávacích výsledků. Na MŠ jsou tak realizovány pedagogické praxe studentů FP TUL, zejména praxe studentek učitelství na mateřských školách, pod odborným vedením zkušených mentorek školy. Fakultní škola umožňuje praktikujícím studentkám poznávat inovativní formy výuky, samostatně s dětmi pracovat pod vedením zkušených mentorek a seznamovat se s odbornou literaturou. Škola studentky zapojuje i do svých akcí, jako jsou např. projektové dny, exkurze, výlety, schůzky s rodiči apod.