Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Přehled dostupných metodických doporučení
Kompetenční předpoklady ředitele školy
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Aktivní škola – podpora pohybových aktivit školy
Nástroje pro vlastní hodnocení
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Externí hodnocení
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Náměty a inspirace
Mapa aktivit školy
Hodnocení klíčových kompetencí
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Metodická doporučení
Informační systémy České školní inspekce
Příklady inspirativní praxe
Vlastní hodnocení
>
Kompetenční předpoklady ředitele školy
>
1.4
1.4
Doporučené znalosti:
s ohledem na druh školy zná hlavní formy rizikového chování, jejich projevy a možnosti prevence
zná různé efektivní přístupy k zajištění ochrany žáků a všech zaměstnanců školy před úrazy a nebezpečnými situacemi
zná základní podmínky a znaky zdravého životního stylu
zná principy vytváření psychicky bezpečného prostředí pro žáky a všechny pracovníky školy
zná základní podmínky pro psychohygienu žáků i všech zaměstnanců školy včetně nástrojů pro jejich dosažení
zná relevantní právní předpisy v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (dále jen „BOZP“) pro všechny zaměstnance školy
Doporučené dovednosti:
systematicky monitoruje a řeší signály rizikového chování, realizuje účinnou prevenci včetně zpětné vazby od rodičů
efektivně řeší výskyt všech forem rizikového chování
iniciativně vytváří podmínky pro zdravý životní styl, přijímá k nim opatření a vyhodnocuje jejich dopad
systematicky průběžně vyhodnocuje psychická i fyzická nebezpečí a eliminuje je úměrně jejich významu
efektivně zajišťuje soustavné zlepšování podmínek psychického a fyzického bezpečí pro žáky a všechny pracovníky školy
systematicky vyhodnocuje podmínky pro psychohygienu žáků i všech zaměstnanců školy a zajišťuje jejich zlepšování
zajišťuje nastavení efektivního fungování BOZ/BOZP
Doporučené osobnostní předpoklady/postojové nastavení:
racionálně vnímá, že různé projevy rizikového chování se objevují v každé společenské skupině a že je důležité s tímto faktem soustavně pracovat
akcentuje obsahovou stránku prevence a její efektivitu před množstvím formálních preventivních opatření
přikládá podstatný význam psychickému i fyzickému bezpečí pro žáky i všechny zaměstnance školy
odkaz na kritérium (v základním vzdělávání)