Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Přehled dostupných metodických doporučení
Kompetenční předpoklady ředitele školy
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Aktivní škola – podpora pohybových aktivit školy
Nástroje pro vlastní hodnocení
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Externí hodnocení
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Náměty a inspirace
Mapa aktivit školy
Hodnocení klíčových kompetencí
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Metodická doporučení
Informační systémy České školní inspekce
Příklady inspirativní praxe
Vlastní hodnocení
>
Kompetenční předpoklady ředitele školy
>
2.1
2.1
Doporučené znalosti:
zná dostatečně hlavní zásady pedagogických směrů kvalitní výuky a rozumí jim
zná formy a metody maximálního rozvoje potenciálu každého žáka a rozumí jim
zná způsoby stimulace pedagogického rozvoje učitelů i s jejich výhodami a omezeními
zná a chápe podstatu evaluačních postupů (principy, nástroje, vyhodnocení, dopady)
zná trendy ve vzdělávání relevantní k dané škole a umí posoudit jejich uplatnitelnost
zná a je schopen používat komunikační a vyjednávací techniky (např. základy konstruktivní asertivní komunikace)
dostatečně se orientuje ve školské i jiné relevantní legislativě a rozumí jejím praktickým dopadům
Doporučené dovednosti:
podporuje pedagogy v přístupech rozvíjejících potenciál každého žáka a vybízí je k nim
uvážlivě aplikuje nové trendy ve vzdělávání, jejich aplikování racionálně vyhodnocuje
využívá koncepčních dokumentů pro plánování vzdělávání i evaluaci
využívá efektivně evaluační nástroje za účasti pedagogů a vytváří efektivní systém pro získávání zpětné vazby
uplatňuje relevantní legislativní předpisy, efektivně získává právní i odborné informace
sleduje a předvídá vývoj (např. na základě SWOT analýzy), formuluje realistické cíle, přijímá vyhodnotitelná opatření a formuluje úkoly v SMART podobě
Doporučené osobnostní předpoklady/postojové nastavení:
je přesvědčen o důležitosti rozvoje potenciálu každého žáka školy a věnuje patřičnou pozornost výsledkům každého žáka
uplatňuje proaktivní přístup
za prioritu vnímá zlepšení stavu, nikoli jen formální fungování opatření
efektivně transformuje problémy ve výzvy
uplatňuje nadhled plynoucí z dostatečné znalosti právních předpisů pro činnost školy i pro efektivní evaluaci všech procesů
realisticky přistupuje ke zpětné vazbě
odkaz na kritérium (v základním vzdělávání)