Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Přehled dostupných metodických doporučení
Kompetenční předpoklady ředitele školy
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Aktivní škola – podpora pohybových aktivit školy
Nástroje pro vlastní hodnocení
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Externí hodnocení
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Náměty a inspirace
Mapa aktivit školy
Hodnocení klíčových kompetencí
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Metodická doporučení
Informační systémy České školní inspekce
Příklady inspirativní praxe
Vlastní hodnocení
>
Kompetenční předpoklady ředitele školy
>
2.2
2.2
Doporučené znalosti:
zná techniky ovlivňování školního klimatu (např. spokojenost učitelů a žáků, pocit sounáležitosti apod.) a nástroje jeho evaluace
zná různé metody spolupráce pedagogů, a to i pedagogů a rodičů, podmínky nutné (vhodné) pro efektivní spolupráci a formy podpory takové spolupráce
zná základy procesu učení žáků a vliv školního klimatu i dalších podmínek na dosahované výsledky žáků
Doporučené dovednosti:
efektivně uplatňuje evaluační nástroje pro sledování a vyhodnocování školního klimatu včetně spokojenosti obav učitelů i žáků
přijímá vhodná opatření pro zlepšování školního klimatu a kultury školy
podporuje, příp. moderuje spolupráci mezi pedagogy, do které se vhodně zapojuje, vhodně vytváří, rozvíjí a řídí pracovní skupiny
vyhodnocuje a soustavně zkvalitňuje podmínky pro spolupráci jak pedagogů, tak pedagogů a rodičů
motivuje pedagogy i žáky ke ztotožnění se se školou, vytváří podmínky pro jejich aktivní zapojení do rozvoje školy
Doporučené osobnostní předpoklady/postojové nastavení:
je přesvědčen o zásadním významu pozitivního školního klimatu pro efektivní vzdělávání, včetně zvyšování spokojenosti a minimalizace obav u učitelů i žáků
uvědomuje si souvislost mezi vytvářením a zlepšováním podmínek a snahou o zlepšování vzdělávacích výsledků
je přesvědčen o výhodnosti strategie „win win“
je přesvědčen o důležitosti spolupráce mezi pedagogy i mezi pedagogy a rodiči pro zkvalitnění vzdělávacích výsledků žáků
je si vědom významu zvyšování pocitu sounáležitosti žáků i pedagogů se školou
odkaz na kritérium (v základním vzdělávání)