2.3

Doporučené znalosti:

  • má základní přehled o aktuálních trendech v pedagogice, v didaktice apod.
  • zná charakteristiky kvalitní pedagogické práce a možné způsoby jejich sledování
  • zná různé způsoby poskytování zpětné vazby učitelům a podporuje rozvoj pedagogických schopností učitelů
  • zná způsoby, jak promítnout zjištění o kvalitě výuky a způsob jejich využití při plánování výuky a vzdělávání
  • zná všechny oblasti rozvoje pedagogů, včetně specifik a potřeb začínajících pedagogů a nově nastupujících pedagogů
  • zná různé metody profesního rozvoje a podmínky nutné pro zajištění tohoto rozvoje (např. osobní plán pedagogického rozvoje)

Doporučené dovednosti:

  • systematicky a v dostatečném rozsahu hodnotí kvalitu práce pedagogů a zjištění promítá do plánů vzdělávání i rozvoje pedagogů
  • vytváří podmínky a uplatňuje vhodné motivační techniky pro rozvoj sebehodnocení i vzájemného poskytování zpětné vazby pedagogů
  • aktivně podněcuje profesní rozvoj pedagogů (včetně rozšiřování znalostí pedagogů o nových trendech v pedagogice, v didaktice apod.)
  • efektivně plánuje a vyhodnocuje rozvoj pedagogů (např. pomocí plánu profesního rozvoje školy, osobních plánů pedagogického rozvoje a adaptačního programu)
  • zajišťuje, aby součástí rozvoje pedagogů bylo prohlubování i zvyšování kvalifikovanosti
  • identifikuje potřeby pedagogů (i začínajících a nově nastupujících) a vytváří podmínky pro jejich adaptaci a rozvoj

Doporučené osobnostní předpoklady/postojové nastavení:

  • je si vědom významu hodnocení pedagogů pro jejich další rozvoj
  • respektuje různé osobnostní typy pedagogů a jejich specifické potřeby podpory
  • je empatický, zejména k začínajícím a nově nastupujícím pedagogům
  • je si vědom důležitosti trvalého prohlubování a zvyšování odborné kvalifikace pedagogů se zvláštním zřetelem na začínající a nově nastupující pedagogy