5.1

Doporučené znalosti:

  • rozumí různým způsobům vyjadřování vzdělávacích pokroků žáků a formám získávání informací o výsledcích vzdělávání
  • má promyšlen efektivní způsob systematického sledování výsledků žáků (na úrovni žáka i školy)
  • zná a rozumí různým efektivním nástrojům pro ověřování vzdělávacích výsledků
  • zná opatření ke zlepšování výsledků žáků

Doporučené dovednosti:

  • zajišťuje a podporuje sdílený systém sledování výsledků jednotlivých žáků všemi jejich pedagogy
  • systematicky sleduje vzdělávací výsledky žáků na úrovni žáků, tříd i školy
  • zajišťuje vyhodnocování úspěšnosti výuky a přijímání vhodných opatření ke zlepšení výsledků žáků
  • vyhodnocuje přijatá opatření v oblasti vzdělávacích výsledků
  • zajišťuje objektivní hodnocení výsledků jednotlivých žáků všemi pedagogy
  • nastavuje, podporuje a rozvíjí systém informovanosti žáků a rodičů o vzdělávacích výsledcích vyhovující všem aktérům
  • podporuje uvažování pedagogů o možnostech zlepšení vzdělávacích výsledků každého žáka, motivuje k němu pedagogy

Doporučené osobnostní předpoklady/postojové nastavení:

  • je přesvědčen o důležitosti vzdělávacích výsledků žáků a přesvědčen o významném vlivu školy na jejich dosaženou úroveň
  • je přesvědčen o správnosti poskytování individualizované podpory každému žákovi