Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Přehled dostupných metodických doporučení
Kompetenční předpoklady ředitele školy
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Aktivní škola – podpora pohybových aktivit školy
Nástroje pro vlastní hodnocení
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Externí hodnocení
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Náměty a inspirace
Mapa aktivit školy
Hodnocení klíčových kompetencí
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Metodická doporučení
Informační systémy České školní inspekce
Příklady inspirativní praxe
Vlastní hodnocení
>
Kompetenční předpoklady ředitele školy
>
5.1
5.1
Doporučené znalosti:
rozumí různým způsobům vyjadřování vzdělávacích pokroků žáků a formám získávání informací o výsledcích vzdělávání
má promyšlen efektivní způsob systematického sledování výsledků žáků (na úrovni žáka i školy)
zná a rozumí různým efektivním nástrojům pro ověřování vzdělávacích výsledků
zná opatření ke zlepšování výsledků žáků
Doporučené dovednosti:
zajišťuje a podporuje sdílený systém sledování výsledků jednotlivých žáků všemi jejich pedagogy
systematicky sleduje vzdělávací výsledky žáků na úrovni žáků, tříd i školy
zajišťuje vyhodnocování úspěšnosti výuky a přijímání vhodných opatření ke zlepšení výsledků žáků
vyhodnocuje přijatá opatření v oblasti vzdělávacích výsledků
zajišťuje objektivní hodnocení výsledků jednotlivých žáků všemi pedagogy
nastavuje, podporuje a rozvíjí systém informovanosti žáků a rodičů o vzdělávacích výsledcích vyhovující všem aktérům
podporuje uvažování pedagogů o možnostech zlepšení vzdělávacích výsledků každého žáka, motivuje k němu pedagogy
Doporučené osobnostní předpoklady/postojové nastavení:
je přesvědčen o důležitosti vzdělávacích výsledků žáků a přesvědčen o významném vlivu školy na jejich dosaženou úroveň
je přesvědčen o správnosti poskytování individualizované podpory každému žákovi
odkaz na kritérium (v základním vzdělávání)