Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Přehled dostupných metodických doporučení
Kompetenční předpoklady ředitele školy
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Aktivní škola – podpora pohybových aktivit školy
Nástroje pro vlastní hodnocení
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Externí hodnocení
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Náměty a inspirace
Mapa aktivit školy
Hodnocení klíčových kompetencí
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Metodická doporučení
Informační systémy České školní inspekce
Příklady inspirativní praxe
Vlastní hodnocení
>
Kompetenční předpoklady ředitele školy
>
6.2
6.2
Doporučené znalosti:
má přehled o spektru individuálních potřeb žáků
zná strategie práce s žáky s potřebou podpůrných opatření, včetně jejich výhod a nevýhod z pohledu dané školy
zná vhodné způsoby hodnocení výsledků žáků s potřebou podpůrných opatření, zejména žáků se SVP
zná vhodné vzdělávací strategie pro dosahování maximálního učebního pokroku žáků se SVP
má základní znalosti o diagnostice SVP
zná odborná pracoviště, se kterými může škola spolupracovat v případě specifických individuálních potřeb žáků
má základní přehled o odbornících, které škola může přizvat k procesu hodnocení žáků s potřebou podpůrných opatření
Doporučené dovednosti:
zajišťuje systematickou identifikaci individuálních potřeb žáků
zajišťuje realizaci efektivní strategie práce s žáky s podpůrnými opatřeními
zajišťuje efektivní podporu žákům se SVP
vyhodnocuje účinnost realizované strategie práce s žáky s podpůrnými opatřeními
vyhodnocuje účinnost specifické podpory žákům školy
zajišťuje využívání vhodných vzdělávacích strategií, aby žáci se SVP dosahovali svého maximálního učebního pokroku
respektuje odlišnosti v nárocích na výsledky žáků se SVP, objektivně posuzuje míru shody dosahovaných výsledků s očekávanými výsledky
zajišťuje sledování vzdělávacích výsledků žáků s potřebou podpůrných opatření a žáků se SVP
zajišťuje spolupráci s odbornými pracovišti v případě specifických individuálních vzdělávacích potřeb žáků
podporuje a vytváří podmínky pro spolupráci s odborníky a vzájemné sdílení
podporuje zvyšování odbornosti pedagogů v oblasti pedagogické diagnostiky
Doporučené osobnostní předpoklady/postojové nastavení:
považuje diagnostiku z ŠPZ za klíčově důležitou pro vzdělávání žáků se SVP
je přesvědčen o spoluzodpovědnosti školy za rozvoj vzdělávacích možností žáka
je přesvědčen o důležitosti systematicky motivovat pedagogy k pozitivním očekáváním i u žáků, kteří dosahují slabých výsledků
odkaz na kritérium (v základním vzdělávání)