Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Přehled dostupných metodických doporučení
Kompetenční předpoklady ředitele školy
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Aktivní škola – podpora pohybových aktivit školy
Nástroje pro vlastní hodnocení
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Externí hodnocení
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Náměty a inspirace
Mapa aktivit školy
Hodnocení klíčových kompetencí
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Metodická doporučení
Informační systémy České školní inspekce
Příklady inspirativní praxe
Vlastní hodnocení
>
Kompetenční předpoklady ředitele školy
>
6.3
6.3
Doporučené znalosti:
zná způsoby podpory pedagogů při vytváření spolupracující učící se komunity
zná způsoby identifikace stereotypů v pedagogické práci
zná způsoby identifikace překážek, které brání zapojení každého žáka do kolektivu
zná způsoby využívání rozmanitosti žáků ve třídě a v daném regionu
zná strategie podporující vzájemné poznávání žáků a posilování osobnostních a sociálních kompetencí
má promyšleny způsoby, jak zapojit maximum žáků do školních akcí a aktivit, včetně způsobů zvláštní podpory
zná strategie rozvoje sociálních, občanských i osobnostních kompetencí žáků
Doporučené dovednosti:
projevuje respekt ke každému žákovi, je v této oblasti vzorem, sleduje a vyhodnocuje, zda se tak chovají pedagogové
podporuje rozvoj spolupracující učící se komunity
minimalizuje stereotypizaci ve své práci
zajišťuje minimalizaci vlivu různých stereotypů na vzdělávání i v komunikaci pedagogů
zajišťuje vhodné využívání rozmanitosti školního společenství při vzdělávání (např. jako příležitosti k rozvoji postojů žáků a k naplňování relevantních vzdělávacích cílů)
zajišťuje využívání strategií podporujících vzájemné poznávání žáků a posilování osobnostních a sociálních kompetencí
zajišťuje podmínky, aby se maximum žáků mohlo zapojit do školních akcí a aktivit
zajišťuje vzdělávací prostředí i učební aktivity tak, aby se do nich mohl zapojit každý žák, včetně žáků s potřebou podpůrných opatření
Doporučené osobnostní předpoklady/postojové nastavení:
je přesvědčen o možnostech rozvoje potenciálu každého žáka
je přesvědčen o přínosu rozmanitosti školního společenství pro vzdělávání žáků
je přesvědčen o přínosu zapojení všech žáků do kolektivu třídy a školy pro jejich vzdělání
odkaz na kritérium (v základním vzdělávání)