Doporučení slouží pouze k inspiraci při zkvalitňování školy vzhledem k danému kritériu.
Nejdůležitější
-
Ve výuce využívat výukové aktivity vedoucí k budování vzájemného respektu, spolupráci, přijímání a uzavírání kompromisů apod.
-
Cíleně vytvářejte nebo vhodně využívejte reálné situace ve výuce (řešení výchovných problémů, modelování vhodného chování) pro rozvoj žáků v oblasti sociálních kompetencí.
Důležitá
- Podporujte činnost žákovských samospráv (školní parlament).
- V závislosti na podmínkách školy vyčleňte personální kapacity pro metodické vedení a kolegiální podporu (interní i externí mentoři, konzultanti) pedagogů v oblasti osobnostního a sociálního rozvoje žáků.
- Zaměřujte aktivity školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů a výchovných problémů mj. na rozvíjení osobnostních a sociálních kompetencí žáků.
- Vytvořte podmínky pro činnost školního poradenského pracoviště a podporujte jeho činnost zaměřenou také na vytváření pozitivních vztahů, spolupráci, respekt, pochopení situace, vyjednávání, přijímání a uzavírání kompromisů apod.
úvodní vysvětlení
kritérium