Doporučení slouží pouze k inspiraci při zkvalitňování školy vzhledem k danému kritériu.
Nejdůležitější
- Oceňujte při každé vhodné příležitosti (hospitační činnosti, kontrolní činnosti, pedagogickém vedení) efektivních používání didaktických postupů, předvádění probíraných uměleckých činností, zohledňování fyzického a psychického vývoje dítěte, jeho sociálního a kulturního prostředí.
- Vyžadujte znalost a dodržování ŠVP ve všech složkách utvářejících výchovně vzdělávací proces.
- Pracujete-li s ročními učebními plány, tak stanovte jednotná pravidla pro jejich tvorbu s cílem postihnout rozvíjení potenciálu a individuality každého žáka.
Důležitá
- Podporujte a rozvíjejte spolupráci pedagogů v rámci předmětových komisí či metodických sdružení.
- Vyžadujte, kontrolujte a hodnoťte vedení žáků k samostatné domácí přípravě pravidelným zadáváním a kontrolou úkolů a předváděním způsobu nácviku.
- Vytvářejte a využívejte prostor pro komunikaci s rodiči na vysvětlování potřeby spolupráce školy a rodiny pro vývoj osobnosti dítěte.
Méně důležitá
- Zprostředkovávejte pedagogům zpětnou vazbu od žáků, rodičů i sociálních partnerů, vytvářejte podmínky pro její poskytování.
- Podporujte a rozvíjejte spolupráci pedagogů v rámci předmětových komisí či metodických sdružení.
úvodní vysvětlení
kritérium