Doporučení slouží pouze k inspiraci při zkvalitňování školy vzhledem k danému kritériu.
Nejdůležitější
- Věnujte maximální pozornost rozvoji reflektivních dovedností (reflektivní praxe) u pedagogů. Učení se z vlastní činnosti je velmi efektivní, organizačně jednoduché a prakticky bez finančních nároků. Zavedení vyžaduje alespoň zpočátku metodickou podporu. Zapojte se do aktivit a projektů rozvíjejících dovednost reflexe výuky.
- Vyčleňte kapacity pro metodické vedení pedagogů v oblastech využívání vhodných efektivních výukových metod v jednotlivých vyučovacích předmětech, cílenému rozvíjení kompetence k učení u žáků a uplatňování znalostí ve výukových aktivitách založených na aktivitě žáků.
Důležitá
- Podpořte vzájemné návštěvy pedagogů ve výuce a párovou (tandemovou) výuku, např. učitel teoretického vyučování a odborného výcviku nebo učební a odborné praxe a naopak.
- Podporujte sdílení a výměnu zkušeností s tím „jak“ učit mezi pedagogy v celém pedagogickém týmu. Udělejte z metod a strategií výuky téma vašich formálních i neformálních rozhovorů, workshopů, besed, kulatých stolů apod.
Méně důležitá
- Využijte nabídky kvalitních prezenčních i distančních vzdělávacích akcí zaměřených na rozvoj metodických dovedností pedagogů. Preferujte akce dlouhodobější, pro více pedagogů ze školy nebo celou sborovnu, a především s perspektivou uplatnění ve vlastní pedagogické činnosti.
úvodní vysvětlení
kritérium