Doporučení slouží pouze k inspiraci při zkvalitňování školy vzhledem k danému kritériu.
Nejdůležitější
-
Formulujte priority vaší školy v oblasti rozvoje pedagogických dovedností (např. motivace žáků, poskytování formativního hodnocení apod.) Vyjasněte si společně s pedagogy různé úrovně očekávané kvality v jednotlivých oblastech. Jde o vytváření kultury kvality, ne o další dokumentaci. Oceňujte i dílčí zlepšení, pokroky.
Důležitá
- Na základě zjištění potřeb dalšího vzdělávání pedagogů a požadavků pedagogů vytvářejte a realizujte plán dalšího vzdělávání na rok nebo delší období (plánujte priority, zdroje časové i finanční ve vztahu k dohodnutým prioritám školy i jednotlivých pedagogů).
- Zajistěte interní, popř. externí podporu pedagogickým pracovníkům (mentor, kouč, metodik, konzultant, supervizor, odborník z praxe). U externích pracovníků věnujte významnou pozornost garanci jejich kvality.
- Využívejte modelu učící se organizace, inspirujte pedagogy, oceňujte kvalitu a umožněte vzdělávání přímo na pracovišti.
Méně důležitá
- Spolupracujte s fakultami vzdělávajícími učitele se zaměřením na základní vzdělávání, využívejte jejich odborných kapacit, výsledků i studentů.
úvodní vysvětlení
kritérium