Doporučení slouží pouze k inspiraci při zkvalitňování školy vzhledem k danému kritériu.
Nejdůležitější
-
Ve spolupráci s pedagogy využívejte funkce školní informační systémů k sledování a vyhodnocování posunu žáků při vzdělávání i v delším časovém období. Posilujte žáky v tom, co je jejich silná stránka.
-
Využívejte externího hodnocení vzdělávacích výsledků pro úpravy vnitřního systému hodnocení. Oceňujte vnější pohled a jeho nezávislost.
Důležitá
- Podporujte spolupráci pedagogů v rámci metodických sdružení zaměřenou na zkvalitňování dosahovaných vzdělávacích výsledků. Kvalita výsledků vzdělávání je výsledkem společné práce pedagogů.
- Spolupracujte s mateřskými školami ve smyslu předcházení neúspěchu v navazujícím základním vzdělávání (znalost specifik předškolního vzdělávání – RVP PV).
- Při vyhodnocování doporučení ke zlepšování výsledků vzdělávání spolupracujte se školskými poradenskými zařízeními (práce s žáky s podpůrnými opatřeními).
Méně důležitá
- Vyhledávejte a pedagogickým pracovníkům umožňujte cílené vzdělávání (DVPP) v této oblasti, zejména zaměřené na odstraňování příčin školního neúspěchutod.
úvodní vysvětlení
kritérium