Doporučení slouží pouze k inspiraci při zkvalitňování školy vzhledem k danému kritériu.
Nejdůležitější
- Společně s pedagogy budujte vzdělávací prostředí, v jehož centru je dítě a ve kterém jsou děti uznáváni jako individuality. Zpracovávejte konkrétní vzdělávací nabídku s ohledem na vzdělávací potřeby jednotlivých dětí. Zaměření na jednotlivé děti neznamená ústup od požadavku kvality výsledků vzdělávání a vysokých očekávání.
- Pro zlepšování v oblasti pedagogického plánování využívejte nástroje kolegiální podpory typu interního i externího mentoringu, koučinku, poradenství, služeb metodických kabinetů, pedagogických konzultantů apod.
- Využívejte příkladů inspirativní praxe v oblasti zavádění kolegiálních návštěv ve vzdělávání (motivovat, seznámit pedagogy s přínosem a možnostmi získání inspirací pro vlastní činnost tak, aby docházelo ke zlepšování vlastních pedagogických kompetencí).
Méně důležitá
- Podpořit prakticky zaměřené vzdělávání pedagogů rozvíjející jejich dovednosti efektivně plánovat vzdělávání, posilovat vnitřní motivaci dětí k poznávání a kriticky myslet.
úvodní vysvětlení
kritérium